Сьогодні 17-10-2019
Соборна районна у місті Дніпрі рада Офіційний портал

 

               В Соборному управлінні ГУ ДФС у Дніпропетровській області відбувся черговий сеанс телефонного зв'язку «гаряча лінія» на тему: «Деклараційна кампанія». На запитання платників податків, які цього дня зателефонували, відповідала заступник начальника управління-начальник відділу адміністрування податків і зборів з фізичних осіб Соборного управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області Олена Олейнікова. Пропонуємо до уваги відповіді на найбільш актуальні питання, з якими абоненти звертались на «гарячу лінію»:

            Доброго дня Олено Олександрівно, скажіть будь ласка, які існують способи подання декларації?

            Податкову декларацію про майновий стан і доходи платниками податків може подати в один з трьох способів:

            1) особисто або уповноваженою на це особою;

            2) надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення;

            3) засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів щодо електронного документообігу.

            Звертаю вашу  увагу на те,  що у разі надсилання податкової декларації поштою, платник податку зобов’язаний здійснити таке відправлення не пізніше ніж за п’ять днів до закінчення граничного строку подання податкової декларації,  а при поданні податкової декларації в електронній формі - не пізніше закінчення останньої години дня, в якому спливає такий граничний строк.

            При направленні декларації засобами електронного зв’язку громадяни можуть скористатися новим електронним сервісом в «Електронному кабінеті», який передбачає часткове автоматичне заповнення декларації на підставі облікових даних платника, відомостей щодо нарахованих (виплачених) доходів, наявних в Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків та відомостей щодо об’єктів нерухомого (рухомого) майна.

            Доброго дня, де можна отримати реквізити для сплати податкових зобов’язань?

            Уся інформація про реквізити розміщена на офіційному сайті «Територіальні органи  ДФС  Харківської області» в рубриці «Бюджетні рахунки» або кожен з платників може ознайомитись з рахунками безпосередньо у нас в Центрах обслуговування платників, за адресою вул. Високовольтна, 24.

            Скажіть, а який термін подачі декларацій про майновий стан і доходи?

            Громадянам необхідно подати декларації до 1 травня. У такий же термін звітують й фізичні особи, які здійснюють незалежну професійну діяльність (приватні нотаріуси, адвокати).

            Для інших категорій фізичних осіб встановлено різні граничні строки подання декларацій:

            -  для громадян, які мають право на податкову знижку, – до кінця поточного року;

            -  для платників податку – резидентів, які виїжджають за кордон на постійне місце проживання, – не пізніше 60 календарних днів перед виїздом;

            -  для фізичних осіб-підприємців, які припинили діяльність – протягом 30 календарних днів від державної реєстрації припинення.

            Також  для фізичних осіб-підприємців останній день подання декларації за 2018 рік – 9 лютого 2019 року.

            Кому слід подати декларацію про майновий стан і доходи у 2019 році?

            Обов’язково подати річну декларацію про майновий стан і доходи мають громадяни, які отримували:

 доходи, з яких при їх нарахуванні чи виплаті податок на доходи фізичних осіб не утримувався, але не є звільненими від оподаткування;

  • доходи від особи, яка не є податковим агентом, в тому числі:

            - від здавання в оренду власного рухомого чи нерухомого майна;

            - продажу (обміну) власного майна;

            - продажу власної сільгосппродукції фізичним особам, тощо;

 спадщину (дарунок) від осіб, які не є членами сім’ї першого ступеня споріднення;

  • інвестиційні доходи, отримані від операцій з інвестиційними активами;

 іноземні доходи.

            Доброго дня, яка відповідальність чекає на громадянина за неподання декларації?

            Відповідно до ст. 1641 КпАП неподання або несвоєчасне подання громадянами декларацій про доходи чи включення до декларацій перекручених даних, неведення або неналежне ведення обліку доходів і витрат, для яких законами України встановлено обов’язкову форму обліку, тягне за собою попередження або накладення штрафу у розмірі від трьох до восьми неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (51 — 136 грн.).

            Дії, передбачені частиною першою цієї статті, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за те саме порушення, тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі від п’яти до восьми неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (85 — 136 грн.).

           

 Декларування 2019 триває: куди подається податкова декларація про майновий стан і доходи

                                            

            Соборне управління Головного управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що з початку року триває кампанія декларування громадянами доходів, отриманих протягом 2018 року.

            Для подання декларації про доходи, отримані у минулому році, платник має звернутися до фіскальної служби за місцем своєї податкової адреси. При цьому податковою адресою платника податків - фізичної особи визнається місце її проживання, за яким вона береться на облік як платник податків у контролюючому органі. Платник податків - фізична особа може мати одночасно не більше однієї податкової адреси.

            У разі якщо платник податку, відповідно до норм чинного законодавства, зобов’язаний (має право) надати річну декларацію, але на той час проживає не за місцем реєстрації (прописки), то ця форма звітності все одно подається до контролюючого органу за податковою адресою, тобто за місцем реєстрації згідно з паспортними даними. Окрім того, якщо фізична особа знята з реєстрації за однією адресою, але ще не зареєстрована за іншою, то вона все одно повинна подавати декларацію до податкового органу за попередньою податковою адресою.

 

Оновлена форма податкової декларації на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки

 

            Соборне управління Головного управління ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу платників, що Державною фіскальною службою України у розділі «Повідомлення та нагадування» повідомлено про те, що Наказом Міністерства фінансів України від 15.11.2018 №897 «Про внесення змін до форми Податкової декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки» (далі – Наказ №897) затверджено нову форму податкової декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (далі – Декларація).

            Декларація має такі новації:

            - запровадження у процедурі справляння Податку єдиних державних норм  шляхом використання офіційно затверджених класифікаторів;

            - декларацією передбачено, що до контролюючого органу за місцезнаходженням об'єкта/об'єктів оподаткування подається одна Декларація. У разі існування об’єктів нерухомості, що знаходяться на території адміністративно-територіальних одиниць, які відповідають різним кодам органів місцевого самоврядування за КОАТУУ, але ці адміністративно-територіальні одиниці обслуговуються одним контролюючим органом, Декларація подається з кількома додатками відповідного типу (на сьогодні Декларації надаються окремо по кожній адміністративно-територіальній одиниці).

            Нова форма Декларації сприятиме скороченню кількості податкової звітності: Декларація надається одна, а кількість додатків залежить від кількості органів місцевого самоврядування, на території адміністративно-територіальних одиниць яких розташовані об’єкти нерухомого майна. Рекомендуємо платникам Податку декларувати свої податкові зобов’язання у 2019 році за новою формою Декларації.

Повідомлення про укладання договору про технічне обслуговування та ремонт реєстратора розрахункових операцій в Електронному кабінеті

 

               Соборне управління Головного управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє. У рамках здійснення заходів щодо запровадження спрощеної процедури реєстрації реєстраторів розрахункових операцій, а саме – на підставі однієї заяви за спрощеною формою та без додатків, запровадження електронного обміну документами між учасниками відносин у сфері застосування РРО, що передбачено наказом Міністерства фінансів України від 14.06.2016 № 547 «Про затвердження порядків щодо реєстрації реєстраторів розрахункових операцій та книг обліку розрахункових операцій» зі змінами (далі – наказ), ДФС створено можливість для подання Центрами сервісного обслуговування реєстраторів розрахункових операцій (далі – ЦСО) повідомлення про укладання договору про технічне обслуговування та ремонт реєстратора розрахункових операцій (далі – повідомлення).

            Таке повідомлення подається ЦСО до контролюючого органу у разі укладання, розірвання, припинення або внесення змін до договору про технічне обслуговування та ремонт РРО, укладеного між ЦСО та користувачем РРО. Форма повідомлення затверджена наказом.

            Для ЦСО запроваджено новий електронний сервіс, який надає їм можливість заповнити та подати повідомлення в електронній формі. Подати повідомлення можна через приватну частину (особистий кабінет) Електронного кабінету з використанням електронного цифрового підпису будь-якого Акредитованого центру сертифікації ключів.

            Для цього ЦСО в приватній частині Електронного кабінету в меню «Введення звітності» необхідно обрати форму «Повідомлення про укладання договору про технічне обслуговування та ремонт реєстратора розрахункових операцій» (J1316301), заповнити її, підписати та надіслати.

            Реєстраційні дані суб’єкта господарювання, що подає повідомлення,  заповнюються автоматично, дані щодо найменування моделі (модифікації) РРО версії програмного забезпечення обираються із електронних довідників, що сформовані на підставі даних Держреєстру РРО.

            Підтвердженням подання повідомлення до ДФС є отримання першої квитанції в електронному вигляді, в якій зафіксовані дата та час подання повідомлення. Інформація про результати розгляду повідомлення надсилається ЦСО в електронному вигляді у другій квитанції.

 

            Заповнення та подання повідомлення здійснюється в тестовому режимі, який триватиме до моменту набрання чинності наказом, яким затверджуються порядки ведення реєстру екземплярів РРО та реєстру ЦСО.

 

Оподаткування при отриманні майна у дарунок від членів сім’ї дарувальника першого та другого ступенів споріднення

 

               Соборне управління Головного управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує платникам податків. Якщо у 2018 році фізична особа отримала у спадщину (дарунок) від членів сім’ї першого та другого ступенів споріднення нерухоме майно, то дохід у вигляді вартості цього майна не оподатковується.

            Тобто об’єкти спадщини, що успадковується членами сім’ї спадкодавця першого та другого ступенів споріднення оподатковується за нульовою ставкою податку на доходи фізичних осіб. При цьому членами сім’ї фізичної особи першого ступеня споріднення вважаються її батьки, чоловік або дружина, діти, у тому числі усиновлені. А членами сім’ї фізичної особи другого ступеня споріднення вважаються її рідні брати та сестри, її баба та дід з боку матері і з боку батька, онуки.

            Разом з тим, слід зазначити, що для застосування зазначеного порядку оподаткування між обдарованим та дарувальником повинен бути укладений договір відповідно до норм Цивільного кодексу України.

            У такому випадку подавати річну податкову декларацію про майновий стан і доходи (далі – річна податкова декларація)  не потрібно, але за відсутності інших підстав, коли подання декларації є обов’язковим. Наприклад, платник податку отримав  доходи від продажу корпоративних прав підприємства та отримав у спадщину нерухоме майно, то в такому випадку річну податкову декларацію необхідно подати.

            Оподаткування доходу, отриманого платником податку в результаті  прийняття ним у спадщину чи дарунок коштів, майна, майнових чи немайнових прав здійснюється у порядку, встановленому ст. 174 розділу IV Податкового кодексу України.Останній день подання декларації за 2018 рік для громадян, які зобов’язані подати декларації – 2 травня 2019 року.

Внесено зміни до Положення про ведення касових операцій

 

               Соборне управління Головного управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що 15 лютого 2019 року набрала чинності постанова Правління Національного банку України від 12 лютого 2019 року № 37, якою внесено зміни до Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління НБУ від 29 грудня 2017 року № 148. Зазначеними змінами, зокрема:

- уточнено норми щодо визначення понять відокремлені підрозділи та оприбуткування готівки суб’єктами господарювання;

- розширено перелік випадків, на які не поширюються обмеження готівкових розрахунків між суб’єктами господарювання та фізичними особами у розмірі 50000 гривень. Наразі такі обмеження не поширюються на виплати, пов’язані з оплатою праці, та на використання готівкових коштів з фонду оперативно-розшукових (негласних слідчих) дій;

- внесено зміни до порядку встановлення ліміту каси небанківським фінансовим установам, які отримали ліцензію на переказ коштів у національній валюті без відкриття рахунків, та, крім операцій з приймання готівки для подальшого її переказу, здійснюють видачу переказів готівкою.   Такі установи установлюють ліміт каси з урахуванням особливостей їх діяльності та режиму роботи в сумі, необхідній для забезпечення своєчасного та в повному обсязі виконання зобов’язань з виплати сум переказів за першою вимогою отримувача.

 

Перші підсумки Деклараційної кампанії

               Минув місяць від початку Кампанії декларування доходів громадян, отриманих у 2018 році.  Можемо підвести перші підсумки.

            До Соборного управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області станом на 1 лютого поточного року громадяни подали 129 декларацій про майновий стан і доходи. Серед них є громадяни, які задекларували доходи внаслідок отримання спадщини або дарування, від операцій з інвестиційними активами, продажу майна.

            В цьому році громадяни активно почали подавати декларації. У порівнянні з січнем минулого року кількість декларантів зросла на 23 особи. Сума задекларованих громадянами доходів становить 17,0 млн. грн., що майже  на 8,4 млн.грн. більше першого місяця минулого року. Податкові зобов’язання до бюджету визначені декларантами в сумі 0,6 млн. грн., що в два рази перевищує минулорічний показник.

            Соборне управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області запрошує громадян задекларувати доходи, отримані протягом 2018 року у вигляді спадщини (дарування), операцій з інвестиційними активами, іноземні доходи, продажу рухомого або нерухомого майна. Декларація подається до податкового органу за місцем реєстрації платника податку до 1 травня. Для отримання податкової знижки за результатами 2018 року податкова декларація про майновий стан і доходи подається до кінця 2019 року.