Друк

Картинки по запросу дфсПротидія корупції в органах ДФС України

Одним із важливих аспектів сучасної державної правової політики в Україні є реформування системи запобігання і протидії корупції. Досягнення успіху у цьому процесі є передумовою для формування у суспільстві довіри до влади, зростання економічного потенціалу держави, покращення добробуту громадян України.

Корупція – багатоаспектне соціально – економічне, політичне, правове та морально-етичне явище, яке складається з цілого комплексу протиправних дій і неетичних вчинків та завдає істотної шкоди нормальному функціонуванню моральних та правових відносин у суспільстві й державі.

Удосконалення антикорупційного законодавства України, утворення нових антикорупційних інституцій зумовило останнім часом докорінні зміни національної системи запобігання та протидії корупції.

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що правові та організаційні засади функціонування системи запобігання корупції в Україні визначені Законом України «Про запобігання корупції» від 14.10.2014 за № 1700-VII, що набув чинності 24 квітня 2015 року (далі – Закон). Закон покликаний сприяти запобіганню корупції через застосування превентивних антикорупційних механізмів, виявленню корупційних правопорушень та усунення їх наслідків.

Відповідно до статті 65 Закону за вчинення корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень особи, уповноважені на виконання функцій держави, притягаються до кримінальної, адміністративної, цивільно-правової та дисциплінарної відповідальності у встановленому законом порядку.

Окремо необхідно зазначити, що у Кримінальному кодексі України визначено також відповідальність за пропозицію, обіцянку або надання неправомірної вигоди службовій особі (стаття 369). Тобто особа, яка пропонує, надає, обіцяє неправомірну вигоду, також несе кримінальну відповідальність.

Запобігання проявам корупції є одним з найвідповідальніших напрямів в діяльності  органів Державної фіскальної служби України, а запорука успіху у боротьбі з корупцією -  це прозорість та відкритість.

Нагадуємо, що з метою недопущення корупційних діянь та інших правопорушень функціонує антикорупційний сервіс Державної фіскальної служби України «Пульс», який покликаний подолати корупцію в лавах відомства, ліквідувати перешкоди, що заважають здійснювати підприємницьку діяльність, усунути складнощі у спілкуванні із посадовими особами. Він працює у вигляді прямої телефонної лінії на номер (044) 284-00-07 за принципом call-back – фахівці не тільки приймають звернення, але й повідомляють платникам про результати перевірки та вжиті заходи.

 

  1. Щодо найбільш поширених помилок, яких

припускаються платниками під час декларування податкових

зобов'язань з рентної плати за спеціальне використання води

ДПІ у Жовтневому районі м. Дніпропетровська звертає увагу платників на те, що про найбільш поширені помилки, яких припускаються платники під час декларування податкових зобов'язань з рентної плати за спеціальне використання води (додаток 5 до податкової декларації з рентної плати) ДФСУ було надано роз’яснення листом від 29.09.2016 р. № 32009/7/99-99-12-03-04-1. Так, окремі платники при поданні до органу ДФС податкової звітності з Плати за спеціальне використання води не дотримувались порядку її заповнення, внаслідок чого звітність була подана з помилками. Наприклад, у р.8 «об'єкт оподаткування з початку року» задекларовано 103 куб.м, при цьому у р.8.1 «в межах установленого річного ліміту» задекларовано 59 куб.м, у р.8.2 «з підземних водних об'єктів» - 0; у р.8 «об'єкт оподаткування з початку року» задекларовано 180 куб.м, при цьому у р.8.1 «в межах установленого річного ліміту» задекларовано 180 куб.м, у р.8.2 «з підземних водних об'єктів» - 43 куб.м. Також має місце незаповнення платниками р.8 «об'єкт оподаткування з початку року», внаслідок чого у окремих випадках значення р.8 (р.8 = р.8.1 + р.8.2) дорівнює 0 за наявності показників у р.8.1 або р.8.2. Наприклад, у р.8 «об'єкт оподаткування з початку року» задекларовано 0 куб.м, при цьому у р.8.1.2 «з підземних водних об'єктів» задекларовано 4200 куб.м; у р.8 «об'єкт оподаткування з початку року» задекларовано 0 куб.м, при цьому у р.8.1 «в межах установленого річного ліміту» задекларовано 17023 куб.м; у р.8 «об'єкт оподаткування з початку року» задекларовано 0 куб.м, при цьому у р.8.1.1 «з поверхневих водних об'єктів» задекларовано 1120 куб.м. Слід також звернути увагу на правильність застосування платниками ставок Плати під час розрахунку податкових зобов'язань з Плати та визначення коду водного об'єкта (додаток 5 до податкової декларації з рентної плати). Звертаємо увагу платників податків на дотримання порядку заповнення податкової звітності з Плати затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 17.08.2015 року № 719 Про затвердження форми Податкової декларації з рентної плати.

 

3. За направленими до суду кримінальними

провадженнями бюджету вже відшкодовано 404 млн. гривень

У провадженні слідчих фінансових розслідувань у січні-листопаді 2016 року перебувало 8361 кримінальне провадження. Про це повідомив в.о. начальника Головного слідчого управління фінансових розслідувань ДФС Роман Татарінов.

За його словами, із зазначеної кількості розпочатих проваджень 3393 – про тяжкі та особливо тяжкі злочини.

Безпосередньо у 2016 році розпочато 6413 проваджень. З них до категорії тяжких та особливо тяжких належать 2323 провадження.

«Слідчими підрозділами протягом 11 місяців закінчено 2980 проваджень, у тому числі 885 – про  тяжкі та особливо тяжкі злочини. До суду направлено 1073 кримінальних провадження, з яких 767 – з обвинувальним актом, що на 66 більше, ніж у 2015 році», – зазначив Роман Татарінов.

У направлених до суду слідчими фінансових розслідувань провадженнях забезпечено відшкодування 404 млн. грн. збитків, що складає 48% від їх загальної суми.

Посадовець також розповів, що у зв’язку зі сплатою податків, зборів, а також відшкодуванням шкоди, завданої державі їх несвоєчасною сплатою, у січні-листопаді 2016 року на підставі ч.4 ст.ст.212 і 212-1 КК України до суду направлено 162 кримінальних провадження, за якими відшкодовано збитків на загальну суму 328 млн. гривень.

У закінчених провадженнях арештовано коштів та майна на суму 646,6 млн. грн., що складає 76% від розміру встановлених збитків. Це на 403,7 млн. грн.. більше минулого року. 

 

4. Надходження ЄСВ від платників Соборного

району м. Дніпра перевищили 708 млн. гривень

За підсумками 11 місяців 2016 року платники Соборного району м. Дніпра перерахували в бюджет 708 562 258,82 грн. єдиного соціального внеску (далі – ЄСВ).

Слід зауважити, що динаміка надходжень ЄСВ стабільна і прогнозована, що пояснюється досить ефективним адмініструванням цього платежу. Як свідчить аналітика, впродовж 2016 року страхувальники  Соборного району м. Дніпра щомісяця збільшують сплату ЄСВ. Так, у січні 2016 року платниками Соборного району м. Дніпра сплачено 57 490,3 тис. грн. ЄСВ, а у листопаді 2016 року ця цифра виросла до 73 223,5 тис. грн. Приріст у сплаті ЄСВ пов’язаний, зокрема, з легалізацією заробітних плат і збільшенням офіційно працевлаштованих громадян, тобто відповідальне ставлення до забезпечення соціальних гарантій в оплаті праці  призводить до росту надходжень ЄСВ.

Нагадуємо фізичним особам – підприємцям – платникам єдиного податку (далі – ФОП), що вони зобов’язані сплачувати ЄСВ, нарахований за календарний квартал, до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується єдиний внесок. Звертаємо увагу, що з грудня 2016 року мінімальна сума ЄСВ становить 352 грн.

ФОП можуть сплачувати ЄСВ у вигляді авансового платежу в розмірі, який самостійно визначили, до 20 числа кожного місяця поточного кварталу. При цьому суми ЄСВ, сплачені у вигляді авансових платежів, ураховуються платником при остаточному розрахунку, який здійснюється ним за календарний квартал до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується єдиний внесок.

Таким чином, граничний термін сплати ЄСВ за себе ФОП, які застосовують спрощену систему оподаткування – 19 число місяця, що настає за кварталом, за який сплачується ЄСВ.

 

 

5. Режим роботи Центру обслуговування платників

ДПІ у Жовтневому районі м. Дніпропетровська

у святкові та вихідні дні

ДПІ у Жовтневому районі м. Дніпропетровська  доводить до відома платників режим роботи ЦОПу інспекції у святкові і вихідні дні:

31 грудня 2016 року – робочий день до 13 год. 00 хв.;

3, 4, 5 січня 2017 року – робочі дні відповідно до графіку роботи ЦОПу;

6 січня 2017 року – робочий день до 15 год. 45 хв.;

- 9 січня 2017 року – робочий день до 18 год. 00 хв.;

1, 2, 7, 8 січня 2017 року – вихідні дні.