Сьогодні 13-07-2020
Соборна районна у місті Дніпрі рада Офіційний портал

Скористатись правом на податкову знижку

можна лише до кінця звітного року

Під час проведення сеансу телефонного зв’язку «гаряча лінія» фахівці ДПІ у Соборному районі  м. Дніпра розглянули деякі питання отримання податкової знижки.

Так,  податкова знижка – це документально підтверджена сума (вартість) витрат платника податку – резидента у зв'язку з придбанням товарів (робіт, послуг) у резидентів – фізичних або юридичних осіб протягом звітного року, на яку дозволяється зменшення його загального річного оподатковуваного доходу, одержаного за наслідками такого звітного року у вигляді заробітної плати (пп. 14.1.170 п. 170.1  ст. 170 Податкового кодексу України (далі -  ПКУ)).

Витрати, дозволені до включення до податкової знижки:

- частина суми процентів за іпотечним кредитом;

- пожертвування або благодійні внески неприбутковим організаціям;

- компенсація вартості навчання

- страхові платежі (внески, премії) за договорами довгострокового страхування життя та пенсійні внески в рамках недержавного пенсійного забезпечення;

- суми витрат із оплати допоміжних репродуктивних технологій;

- суми витрат на оплату вартості державних послуг, пов'язаних з усиновленням дитини, включаючи сплату державного мита;

- суми коштів, сплачених у зв'язку із переобладнанням транспортного засобу;

- суми витрат на сплату видатків на будівництво (придбання) доступного житла, у т. ч. на погашення пільгового іпотечного житлового кредиту, наданого на такі цілі, та процентів за ним.

Платник податку має право скористатись податковою знижкою до кінця податкового року, наступного за звітним. У разі, якщо платник не скористався правом на нарахування податкової знижки за наслідками звітного податкового року, таке право на наступні податкові роки не переноситься (пп. 166.4.3 п. 166.4 ст. 166 ПКУ).

 

Останні зміни в податковому законодавстві

 

11.08.2017 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 23.06.2017 № 591 «Про затвердження форми Книги обліку доходів і витрат для визначення суми загального річного оподатковуваного доходу та Порядку ведення обліку доходів і витрат для визначення суми загального річного оподатковуваного доходу», зареєстрований в Міністерстві юстиції України 18.07.2017 за № 871/30739 (далі – Наказ № 591).

Наказом № 591 затверджено форму Книги обліку доходів і витрат для визначення суми загального річного оподатковуваного доходу та Порядок ведення обліку доходів і витрат для визначення суми загального річного оподатковуваного доходу.

Порядок поширюється на фізичних осіб - платників податків, які отримують доходи та відповідно до розділу IV Податкового кодексу України зобов’язані подавати податкову декларацію про майновий стан і доходи та/або мають право на таке подання з метою повернення надміру сплачених податків, у тому числі при застосуванні права на податкову знижку, крім осіб, які перебувають на податковому обліку як самозайняті особи.

Крім того, Наказом № 591 визнано таким, що втратив чинність, наказ Міністерства доходів і зборів України від 11.12.2013 № 794 «Про затвердження форми Книги обліку доходів і витрат для визначення суми загального річного оподатковуваного доходу та Порядку ведення обліку доходів і витрат для визначення суми загального річного оподатковуваного доходу», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 26.12.2013 за № 2217/24749.

Довідково: Наказ № 591 опубліковано в бюлетені «Офіційний вісник України» від 11.08.2017 № 63.

З текстом Наказу № 591 Ви можете ознайомитись скориставшись розділом «Нормативні та інформаційні документи» Загальнодоступного інформаційно-довідкового ресурсу (http://zir.sfs.gov.ua).

Протягом січня – серпня 2017 року Соборним районом м. Дніпра зібрано

 

З початку 2017 року ДПІ у Соборному районі м. Дніпра забезпечено збір платежів до бюджетів усіх рівнів (без урахування ЄСВ) 1 млрд. 797 млн. грн., що на 491,3 млн. грн. більше, ніж у січні – серпні 2016 року. Про це проінформувала в.о. начальника ДПІ у Соборному районі м. Дніпра ГУ ДФС у Дніпропетровській області Лариса Шурупа.

Так, до державного бюджету впродовж восьми місяців 2017 року спрямовано 953,2 млн. грн., що на 257,2 млн. грн. більше, ніж за аналогічний період 2016 року.

Надходження поточного року до місцого бюджету склали 843,8 млн. грн. Це на 234,1 млн. грн. більше фактичних надходжень за підсумками січня – серпня 2016 року.

Єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування з початку року зібрано 828,5 млн. грн. Порівняно з 2016 роком надходження зросли на 331,7 млн. грн.

 

Затверджено Порядок функціонування Електронного кабінету

 

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що 01.09.2017 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 14.07.2017 №637, зареєстрований у Міністерстві юстиції України 01.08.2017 за №942/30810 (далі – Наказ №637).

Наказом №637 відповідно до вимог п.п.14.1.562 п.14.1 ст.14 розділу І Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) затверджено Порядок функціонування Електронного кабінету (далі – Порядок).

Порядком визначаються загальні засади функціонування інформаційно-телекомунікаційної системи «Електронний кабінет» (далі – Електронний кабінет), процедури ідентифікації користувачів, взаємодії з платниками податків та державними органами через Електронний кабінет.

Електронний кабінет забезпечує електронну форму взаємодії платників податків та державних органів з контролюючими органами, надання/отримання користувачам/користувачами документів, інформації та послуг, передбачених ПКУ.

Електронний кабінет працює постійно (24 години на дату кожного календарного дня), крім часу, необхідного для його технічного обслуговування.

Електронний кабінет забезпечує захист даних (у тому числі персональних даних) від несанкціонованого доступу із застосуванням комплексної системи захисту інформації з підтвердженою відповідністю, яка є сукупністю організаційних та інженерно-технічних заходів, спрямованих на унеможливлення витоку, перехоплення, втрати, знищення, модифікації та блокування інформації.

Електронний кабінет включає відкриту (загальнодоступну) частину та приватну частину (особистий кабінет).

Усі користувачі без використання електронного цифрового підпису (далі – ЕЦП) мають доступ до відкритої (загальнодоступної) частини Електронного кабінету та можуть отримувати інформацію, необхідну для роботи контролюючих органів, яка відповідно до законодавства є відкритою та підлягає оприлюдненню.

Вхід до приватної частини (особистого кабінету) здійснюється після проходження користувачем електронної ідентифікації онлайн з використанням ЕЦП.

Наказ №637 опубліковано у бюлетені «Офіційний вісник України» від 01.09.2017 №68.

 

ДФС в «Електронному кабінеті платника» запроваджено новий сервіс

 

Іінформуємо, що Державною фіскальною службою України (далі – ДФС) створено програмний інтерфейс (API) та клієнтське програмне забезпечення для використання у зовнішніх програмних продуктах банків та інших фінансових установ з метою відправки та приймання електронних повідомлень про відкриття/закриття рахунків платників податків через Електронний кабінет (Програмний модуль). Про це повідомила ДФС на головній сторінці офіційного веб-порталу.

Починаючи з 1 вересня 2017 року через взаємодію API «Електронного кабінету» та Програмного модуля забезпечується:

- завантаження файлів повідомлень про відкриття/закриття рахунків платників податків у національній та іноземній валютах; про відкриття/закриття рахунків платників податків у цінних паперах; про відкриття/закриття кореспондентських рахунків в установах банків, які формуються програмним забезпеченням фінансових установ;

- накладення на файл повідомлення електронних цифрових підписів (ЕЦП) відповідальних посадових осіб фінансових установ у встановленому порядку. Використовується ЕПЦ будь-якого Акредитованого центру сертифікації ключів;

- відправлення та приймання файлів повідомлень контролюючими органами;

- отримання квитанції про результати обробки переданого файлу (квитанції про одержання файла повідомлень (перша квитанція); про прийняття до оброблення файла повідомлень (друга квитанція)).

Програмний модуль та Інструкція з його використання розміщенні на офіційному веб-порталі ДФС у розділі «Електронна звітність»/Програмний модуль для формування та направлення повідомлень про відкриття/закриття рахунків.

 

Оновлено програмне забезпечення ДФС

для формування та подання звітності в електронному вигляді

 

Інформуємо, що на головній сторінці офіційного веб-порталу Державної фіскальної служби України (далі – ДФС) в електронному сервісі «Електронна звітність» у розділі «Спеціалізоване клієнтське програмне забезпечення для формування та подання звітності до «Єдиного вікна подання електронної звітності»» (http://sfs.gov.ua/elektronna-zvitnist/spetsializovane-klientske-program/) розміщено перелік змін та доповнень до «Спеціалізованого клієнтського програмного забезпечення для формування та подання звітності до «Єдиного вікна подання електронної звітності»» (версія 1.25.21.0) станом на 30.08.2017.

 

  1. Згідно з наказом Міністерства фінансів України від 03.07.2017 №621 «Про затвердження форми Повідомлення про укладання форвардного або ф’ючерсного контракту» додано нові документи (початок дії з 01.09.2017):

- J0147701Повідомлення про укладання форвардного або ф’ючерсного контракту.

 

  1. З метою належної реалізації наказу Міністерства фінансів України від 13.06.2017 року №567 «Про затвердження Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та Вичерпного переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» зі змінами та доповненнями додано нові версії документів (початок дії з 01.09.2017):

- F/J 1312602Повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрація якої/го зупинено;

- F/J 1360102Документ довільного формату;

- F/J 1412402Рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації.

 

  1. Виправлені помилки у таких формах:

- F/J0602006 – Податкова декларація з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) (початок дії з 01.01.2018).

- Фінансова звітність - у відповідності до форм звітних документів, що опубліковані на сайті Державної служби статистики України допрацьовано форми вводу та друку.

 

Питання блокування податкових накладних обговорювали за «круглим столом»

Днями за «круглим столом» фахівці ДПІ у Соборному районі м. Дніпра разом з платниками податків обговорювали найгарячіше питання останніх двох мясяців - запровадження системи управління ризиками при адмініструванні ПДВ.

Податківці докладно на прикладах  пояснювали  механізм моніторингу та блокування податкових накладних, дії платників у разі отримання квитанції про призупинення реєстрації накладної та порядок оскарження  рішень про  відмову реєстрації.  Платників же  хвилювали технічні моменти щодо заповнення Таблиць та повідомлень, їх електронного формування та  направлення, отримання квитанцій та інше.

В результаті жвавого обговорення  виявлено нагальні, практичні питання, що  потребують  термінового врегулювання, для  ефективної роботи системи та напрацьовано пропозиції щодо їх вирішення.

Крім того, під час зустрічі окремо обговорювалося питання щодо наслідків кібератаки та практичного застосування норм Закону України № 2148.   

Додатково, ДПІ у Соборному районі м. Дніпра повідомляє, що з метою оперативного розгляду проблемних питань, які виникають у платників податків у зв’язку з запровадженням системи автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризику, достатніх для зупинки реєстраціїтаких податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН (СМ КОР) в ДПІ у Соборному районі м. Дніпра запроваджено щоденне  (з понеділка по п’ятницю з 14-00 до 17-00) проведення  сеансів телефонного зв’язку «гаряча лінія» за номером  (056) 776-74-86.

 

ДПІ у Соборному районі м. Дніпра нагадує: офіційна заробітна плата – запорука державних соціальних гарантій

Детінізація трудових відносин і заробітної плати є одним з найважливіших питань, вирішення якого має безпосередній вплив на добробут держави і кожного окремого українця. Адже через тіньовий ринок зайнятості держава втрачає мільйони гривень несплачених податків, а громадяни позбуваються законних соціальних гарантій.

Шановні громадяни! Головне управління ДФС у Дніпропетровській області закликає: вимагайте від роботодавців офіційного працевлаштування і офіційної заробітної плати! Пам’ятайте, тіньова заробітна плата сьогодні – це відсутність державних соціальних гарантій завтра!

До уваги платників! Право на «податкові канікули» з податку на прибуток

 

ДПІ у Соборному районі м. Дніпра Головного управління ДФС у Дніпропетровській області доводить до відома платників, що Право на «податкові канікули» з податку на прибуток отримали платники податку на прибуток, які відповідають критеріям, визначеним пунктом 44 підрозділу 4 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України, і мають право застосовувати ставку податку 0 відсотків. Відповідна категорія платників за результатами кожного звітного (податкового) періоду має складати спрощену податкову декларацію із зазначеного податку за встановленою формою та подавати її контролюючому органові у строк, встановлений для річного звітного (податкового) періоду.

На виконання вимог абзацу четвертого п.46.5 ПКУ Кабмін постановою від 09.08.2017р. №592 затвердив Порядок переходу платників податку на прибуток підприємств до подання спрощеної податкової декларації з такого податку та форму спрощеної податкової декларації з податку на прибуток підприємств, який оподатковується за ставкою 0 відсотків відповідно до пункту 44 підрозділу 4 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу. Зазначена Постанова №592 набула чинності з 15.08.2017р.

Нагадаємо,  що ставка 0 % на період до 31.12.2021 р. застосовується для платників податку на прибуток, у яких річний дохід, визначений за правилами бухгалтерського обліку за останній річний звітний період, не перевищує 3 млн. грн. та розмір нарахованої за кожний місяць звітного періоду заробітної плати (доходу) кожному з працівників, які перебувають з платником податку у трудових відносинах, є не меншим як дві мінімальні заробітні плати, розмір якої встановлено законом (тобто, більше 6400 грн.).

Крім того, такі платники мають відповідати одному з таких критеріїв:

-       утворені в установленому законом порядку після 01.01.2017 р.;

-       діючі, у яких протягом трьох послідовних попередніх років (або протягом усіх попередніх періодів, якщо з моменту їх утворення пройшло менше трьох років) щорічний обсяг доходів задекларовано в сумі, що не перевищує 3 млн. грн., та у яких середньооблікова кількість працівників протягом цього періоду становила від 5 до 20 осіб;

-       які були зареєстровані платниками єдиного податку в установленому законодавством порядку в період до 01.01.2017 р. та у яких за останній календарний рік обсяг виручки від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) становив до 3 млн. грн. та середньооблікова кількість працівників становила від 5 до 50 осіб.

Слід звернути увагу, що передбачені обмеження щодо застосування нульової ставки. Зокрема, «податкові канікули» не поширюється на суб’єктів господарювання, які утворені після 1 січня 2017 року шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення), приватизації та корпоратизації, а також, які здійснюють діяльність у сфері розваг; виробництво, оптовий продаж, експорт, імпорт підакцизних товарів; виробництво, оптовий та роздрібний продаж пально-мастильних матеріалів; оптову торгівлю і посередництво в оптовій торгівлі; фінансову та страхову діяльність; діяльність у сферах права та бухгалтерського обліку тощо.

Додамо, у разі коли за результатами звітного (податкового) періоду відсутні підстави для застосування ставки податку на прибуток підприємств 0 відсотків, платники податку подають контролюючому органові податкову декларацію із зазначеного податку в загальному порядку.

Довідково повідомляємо, що відповідні роз’яснення прописані в листі ДФС України від 04.09.2017р. №23407/7/99-99-15-02-01-17.

 

 

Оновлено звітність з транспортного податку

 

ДПІ у Соборному районі м. Дніпра Головного управління ДФС у Дніпропетровській області інформує, що наказом Міністерства фінансів України від 27.06.2017 року №595 внесено зміни до форми Податкової декларації з транспортного податку, затвердженої наказом Мінфіну від 10.04.2015 року №415.

Так, з 1 січня 2017 року змінено критерії для визначення середньоринкової вартості авто, які передбачені пп. 267.2.1 Податкового кодексу України.

Виключено такі критерії, як:

тип двигуна;

тип коробки переключення передач;

пробіг легкового автомобіля.

Замість цього додано критерій «тип пального». Відповідна колонка знайшла відображення в оновленій формі декларації. Тож передбачено такі типи пального, що застосовуються в транспортному засобі:

1 — бензин;

2 — дизельне пальне;

3 — електрика;

4 — бензин/електрика;

5 — газ;

6 — дизельне пальне/електрика;

7 — бензин/газ;

8 — дизельне пальне/газ.

Крім того, у декларації з’явилася нова колонка «Міжнародний ідентифікаційний номер транспортного засобу (VIN-код)».

 

Як заповнювати графу 2 додатку до критеріїв оцінки ступеня ризиків щодо товарів/послуг, які придбавалися у неплатників ПДВ та/або в період, коли коди товарів/послуг не були ОБОВ’ЯЗКОВИМИ РЕКВІЗИТАМИ?

ДПІ у Соборному районі м. Дніпра Головного управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що починаючи з 01.07.2017 реєстрація податкових накладних/розрахунків коригування (далі – ПН/РК) в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) може бути зупинена відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VІ зі змінами та доповненнями у разі відповідності такої ПН/РК сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН.

Платник податку у разі отримання квитанції про зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН має право подати на розгляд комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН або відмову в такій реєстрації інформацію у вигляді Таблиці даних платника податків (далі – Таблиця) за встановленою формою, яка є додатком до Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 №567, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 16.06.2017 за №753/30621, зі змінами (далі – Критерії).

При заповненні Таблиці необхідно заповнювати вид економічної діяльності відповідно до Класифікатора видів економічної діяльності (КВЕД ДК 009:2010), код товару згідно з УКТ ЗЕД, код послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (далі – ДКПП).

При цьому у графі 2 Таблиці відповідно до виду економічної діяльності необхідно обов’язково зазначити коди товарів згідно з УКТ ЗЕД/послуг згідно з ДКПП, що таким платником придбавались з метою їх подальшого постачання або для виготовлення товарів/послуг, що на постійній основі постачаються (виготовляються) таким платником.

Заповнення графи 2 Таблиці здійснюється незалежно від того, в якому звітному періоді придбавалися товари/послуги та чи було зазначено при їх придбанні коди товарів згідно з УКТ ЗЕД/послуг згідно з ДКПП.

З питання правильності визначення коду товарної класифікації згідно з УКТ ЗЕД, зокрема для товарів, які придбавались у період коли код УКТ ЗЕД не був обов’язковим реквізитом або якщо товари придбавалися у неплатників ПДВ, пропонуємо звертатись до Торгово-промислової палати України (її регіональних відділень) або науково – дослідних інститутів судових експертиз.

З питання правильності визначення кодів згідно з ДКПП пропонуємо звертатись до Міністерства економічного розвитку і торгівлі України.

Відповідне питання та відповідь на нього розміщене у категорії 101.17 Бази знань, що знаходиться на сервісі «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» офіційного веб-порталу ДФС України за посиланням http://zir.sfs.gov.ua у розділі: «ЗАПИТАННЯ-ВІДПОВІДІ З БАЗИ ЗНАНЬ».

Для переходу на спрощену систему оподаткування з четвертого кварталу необхідно подати заяву до 15 вересня

ДПІ у Соборному районі м. Дніпра Головного управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що Порядок обрання або переходу на спрощену систему оподаткування платниками єдиного податку першої - третьої груп здійснюється відповідно до пп. 298.1.1 - 298.1.4 ст.298 Податкового кодексу України (далі - ПКУ).

Суб'єкт господарювання, який є платником інших податків і зборів відповідно до норм ПКУ, може прийняти рішення про перехід на спрощену систему оподаткування шляхом подання заяви до контролюючого органу не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку наступного календарного кварталу.

Перелік відомостей, які зазначаються суб‘єктом господарювання у заяві про перехід на спрощену систему оподаткування визначено п.298.3 ПКУ.

До поданої заяви додається розрахунок доходу за попередній календарний рік.

Таким чином, останнім днем подання заяви щодо переходу на спрощену систему оподаткування з 1 жовтня 2017 року та розрахунку доходу за попередній календарний рік є  15 вересня.

Звертаємо увагу на те, що здійснити перехід на спрощену систему оподаткування суб'єкт господарювання може один раз протягом календарного року.

Тобто, фізична особа-підприємець, яка на початок року була платником єдиного податку та перейшла на сплату інших податків і зборів (загальну систему оподаткування) з 1 квітня або 1 липня, не може повернутись у поточному році на спрощену систему оподаткування, оскільки така особа вже скористалась своїм правом на застосування спрощеної системи оподаткування у поточному році.

Водночас, така особа може перейти на спрощену систему оподаткування з 1 січня наступного року за умови відповідності вимогам ст.291 ПКУ.

До уваги платників податку на прибуток: спрощена податкова декларація!

 

ДПІ у Соборному районі м. Дніпра Головного управління ДФС у Дніпропетровській області доводить до відома платників податку на прибуток підприємств лист ДФС України від 04.09.2017 № 23407/7/99-99-15-02-02-01-17 «Про набуття чинності постанови Кабінету Міністрів України від 09.08.2017 №592».

Державна фіскальна служба України з метою належного адміністрування податку на прибуток підприємств повідомляє таке.

Загальні положення

15 серпня 2017 року набула чинності постанова Кабінету Міністрів України від 9 серпня 2017 року № 592 «Про затвердження Порядку переходу платників податку на прибуток підприємств до подання спрощеної податкової декларації з такого податку та форми спрощеної податкової декларації з податку на прибуток підприємств, який оподатковується за ставкою 0 відсотків відповідно до пункту 44 підрозділу 4 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України» (далі – постанова № 592).

Постанову № 592 видано з метою реалізації положень Закону України від 21 грудня 2016 року № 1797-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні», яким, зокрема, запроваджено податкові канікули (застосування платниками податку на прибуток підприємств нульової ставки цього податку).

Платники податку на прибуток, які відповідають вимогам, встановленим пунктом 44 підрозділу 4 розділу ХХ Податкового кодексу України (далі – Кодекс), з 1 січня 2017 року по 31 грудня 2021 року можуть застосовувати нульову ставку податку на прибуток із поданням спрощеної податкової декларації.

Перехід платників на нульову ставку податку на прибуток

При переході на нульову ставку податку на прибуток підприємств платники повинні дотримуватись таких умов:

-         річний дохід, визначений за правилами бухгалтерського обліку за останній річний звітний період, не повинен перевищувати трьох мільйонів гривень;

-         розмір нарахованої за кожний місяць звітного періоду заробітної плати (доходу) кожному з працівників, які перебувають з платником податку у трудових відносинах, є не меншим як дві мінімальні заробітні плати;

відповідати одному із критеріїв:

- утворені в установленому законом порядку після 1 січня 2017 року;

- діючі, у яких протягом трьох послідовних попередніх років (або протягом усіх попередніх періодів, якщо з моменту їх утворення пройшло менше трьох років) щорічний обсяг доходів задекларовано в сумі, що не перевищує трьох мільйонів гривень, та у яких середньооблікова кількість працівників протягом цього періоду становила від 5 до 20 осіб;

- які були зареєстровані платниками єдиного податку в установленому законодавством порядку в період до 1 січня 2017 року та у яких за останній календарний рік обсяг виручки від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) становив до трьох мільйонів гривень та середньооблікова кількість працівників становила від 5 до 50 осіб.

Заборона застосовування нульової ставки податку на прибуток

Не можуть застосовувати нульову ставку податку на прибуток платники, утворені після 1 січня 2017 року шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення), приватизації та корпоратизації.

Позбавлені права застосовувати нульову ставку податку на прибуток підприємств суб’єкти господарювання, які здійснюють такі види діяльності:

1) діяльність у сфері розваг, визначену підпунктом 14.1.46 пункту 14.1 статті 14 розділу I «Загальні положення» Кодексу;

2) виробництво, оптовий продаж, експорт, імпорт підакцизних товарів;

3) виробництво, оптовий та роздрібний продаж пально-мастильних матеріалів;

4) видобуток, серійне виробництво та виготовлення дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, у тому числі органогенного утворення;

5) фінансову та страхову діяльність (гр. 64 - гр. 66 Секції K КВЕД ДК 009:2010);

6) діяльність з обміну валют;

7) видобуток та реалізацію корисних копалин загальнодержавного значення;

8) операції з нерухомим майном (гр.68 КВЕД ДК 009:2010);

9) поштову та кур’єрську діяльність (гр.53 КВЕД ДК 009:2010);

10) діяльність з організації торгів (аукціонів) виробами мистецтва, предметами колекціонування або антикваріату;

11) діяльність з надання послуг у сфері телебачення і радіомовлення відповідно до Закону України «Про телебачення і радіомовлення»;

12) охоронну діяльність;

13) зовнішньоекономічну діяльність (крім діяльності у сфері інформатизації);

14) виробництво продукції на давальницькій сировині;

15) оптову торгівлю і посередництво в оптовій торгівлі;

16) діяльність у сфері виробництва та розподілення електроенергії, газу та води;

17) діяльність у сферах права та бухгалтерського обліку (гр.69 КВЕД ДК 009:2010);

18) діяльність у сфері інжинірингу (гр.71 КВЕД ДК 009:2010).

Оподаткування прибутку за ставкою 18 відсотків

Якщо в період застосування нульової ставки платник податку на прибуток у будь-якому звітному періоді досягнув показників щодо отримання щорічного обсягу доходів та середньооблікової кількості працівників або розміру щомісячної заробітної плати працівників, з яких хоча б один не відповідає зазначеним критеріям, то такий платник повинен оподаткувати прибуток, отриманий у такому звітному періоді, за ставкою 18 відсотків.

Платники податку, які здійснюють нарахування та виплату дивідендів своїм акціонерам (власникам), нараховують та вносять до бюджету авансовий внесок із податку відповідно до порядку сплати податкового зобов’язання з податку на прибуток при виплаті дивідендів та сплачують податок на прибуток за ставкою 18 відсотків за звітний податковий період, у якому здійснювалися нарахування та виплата дивідендів.

Показники декларації

В основній частині декларації відображаються такі показники:

- дохід від будь-якої діяльності підприємства, визначений за правилами бухгалтерського обліку – у р.01;

- фінансовий результат, визначений у фінансовій звітності відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності – у р.02;

- різниці, які виникають відповідно до Кодексу – у р.03, з них:

різниці, на які збільшується фінансовий результат – у р.04;

різниці, на які зменшується фінансовий результат – у р.05, у тому числі у р.05.1 відображається сума від’ємного значення об’єкта оподаткування минулих податкових (звітних) років, на яку зменшується фінансовий результат, з урахуванням пункту 3 підрозділу 4 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу, відповідно до підпункту 140.4.2 пункту 140.4 статті 140 Кодексу;

- об’єкт оподаткування за всіма видами діяльності – у р.06.

У заключній частині передбачено таблицю, у якій платники проставляють позначки щодо наявності поданих з декларацією форм фінансової звітності.

Крім цього, у цій частині таблиці декларації відображається інформація про прийняте рішення про незастосування коригувань фінансового результату до оподаткування, у разі використання платником податку права на незастосування коригувань фінансового результату до оподаткування на всі різниці (крім від’ємного значення об’єкта оподаткування минулих звітних (податкових) років) відповідно до підпункту 134.1.1 пункту 134.1 статті 134 Кодексу.

Подання спрощеної податкової декларації

Спрощена податкова декларація з податку на прибуток підприємств складається платниками щорічно за результатами кожного звітного (податкового) періоду, в якому застосовується нульова ставка цього податку, за формою, затвердженою постановою № 592.

У разі відсутності підстав для застосування нульової ставки, платники подають податкову декларацію з податку на прибуток підприємств за основною формою, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 20.10.2015 № 897 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 28.04.2017 № 467).

З листом від 04.09.2017 № 23407/7/99-99-15-02-02-01-17 можна ознайомитись на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням:

http://sfs.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/listi-dps/72418.html

 

 

Увага! Нові мінімальні ціни на алкоголь

 

ДПІ у Соборному районі м. Дніпра Головного управління ДФС у Дніпропетровській області інформує, що 9 вересня 2017 року набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 09.08.2017 №634 «Про внесення змін у додаток до постанови Кабінету міністрів України від 30 жовтня 2008 року №957», згідно з якою підвищено розмір мінімальних оптово-відпускних і роздрібних цін на окремі види алкогольних напоїв.

Рішення пов’язано з тим, що запроваджений у грудні 2016 року розмір мінімальних цін вже не відповідає реальним витратам суб’єктів господарювання на виробництво та реалізацію алкогольних напоїв. Зокрема, з початку 2017 року зросло акцизне зобов’язання, ціни на спирт та інші складові.

Тому запропоновано провести корекцію мінімальних оптово-відпускних і роздрібних цін на окремі види алкогольних напоїв залежно від коду продукції. Таке цінове регулювання допоможе уникнути поширення неякісної продукції на ринку.

Ознайомитись з новими мінімальними цінами на алкогольні напої можна за посиланням http://10.80.31.32/data/files/212904.jpg

 

Неприбуткові організації: порядок формування доходів та видатків

 

ДПІ у Соборному районі м. Дніпра Головного управління ДФС у Дніпропетровській області інформує, що неприбутковим підприємством, установою та організацією є підприємство, установа та організація, що одночасно відповідає вимогам, встановленим у п.п. 133.4.1 п. 133.4 ст. 133 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), зокрема внесена контролюючим органом до Реєстру неприбуткових установ та організацій.

Пунктом 46.2 ст. 46 ПКУ визначено, що неприбуткові підприємства, установи та організації, визначені п. 133.4 ст. 133 ПКУ, подають Звіт про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації за формою, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 17.06.2016 № 553, у редакції наказу Міністерства фінансів України від 28 квітня 2017 року № 469 (далі – Звіт), (професійні спілки, їх об’єднання та організації профспілок, утворені в порядку, визначеному законом, звітують у разі порушень п. 133.4 ст. 133 ПКУ).

У рядках 1.1 – 1.11 Звіту відображаються доходи неприбуткової організації, а у рядках 2.1 – 2.6 Звіту – суми видатків (витрат) неприбуткової організації. При цьому у зазначених рядках показники заповнюються з урахуванням особливості діяльності неприбуткової організації відповідно до закону, що регулює діяльність такої неприбуткової організації.

Згідно зі ст. 4 Закону України від 16 липня 1999 року № 996-XIV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» бухгалтерський облік та фінансова звітність ґрунтуються, зокрема на принципі відповідності доходів і витрат. При цьому доходи і витрати відображаються в бухгалтерському обліку та фінансовій звітності в момент їх виникнення незалежно від дати надходження або сплати коштів.

Враховуючи зазначене, формування доходів та видатків, що зазначаються у рядках 1.1 – 1.11 та 2.1 – 2.6 Звіту, здійснюється за правилами бухгалтерського обліку, тобто в момент їх виникнення незалежно від дати надходження або сплати коштів.

 

Подання Таблиці даних платника ПДВ – можливість упередження зупинення реєстрації податкових накладних за ідентичними операціями

 

ДПІ у Соборному районі м. Дніпра Головного управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що починаючи з 01.07.2017 року реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН) може бути зупинено, якщо така податкова накладна/розрахунок коригування відповідає сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення їх реєстрації у ЄРПН (далі - Критерії).

Зазначені Критерії разом з вичерпним переліком документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН затверджено наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 №567.

Пунктом 3 Критеріїв передбачено що платник податку, який отримав квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, має право подати на розгляд Комісії ДФС інформацію за встановленою формою щодо:

- видів економічної діяльності відповідно до Класифікатора видів економічної діяльності (КВЕД ДК 009:2010);

- кодів товарів згідно з УКТ ЗЕД, що на постійній основі постачаються (виготовляються) та/або придбаваються (отримуються) платником податку;

- кодів послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДК 016-2010) (далі - ДКПП), що на постійній основі постачаються (виготовляються) та/або придбаваються платником податку.

Така інформація згідно п.4 Критеріїв подається виключно в електронному вигляді у вигляді Таблиці даних платника податку, яка є додатком до Критеріїв (далі - Таблиця). Таблиці платника, подані з порушенням цієї вимоги не приймаються до розгляду та врахування в роботі.

Подання Таблиці для платника податку є можливістю упередження зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування за ідентичними операціями. При правильному заповненні платником Таблиці і прийнятті Комісією ДФС в подальшому реєстрація податкових накладних з зазначеними кодами згідно УКТ ЗЕД / ДКПП не зупинятиметься.

Електронні формати Таблиці розміщенні на офіційному веб-порталі ДФС у розділі "Електронна звітність" / Платникам податків про електронну звітність / Інформаційно-аналітичне забезпечення / Реєстр електронних форм податкових документів.

Заповнення граф Таблиці даних платника податків здійснюється наступним чином:

у графі 2 - вид економічної діяльності відповідно до Класифікатора видів економічної діяльності (КВЕД ДК 009:2010);

у графі 3 - коди товарів згідно з УКТ ЗЕД або коди послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДК 016-2010) (далі - ДКПП), що на постійній основі придбаваються (отримуються) платником податку;

у графі 4 - коди товарів згідно з УКТ ЗЕД або коди послуг згідно з ДКПП, що на постійній основі постачаються (виготовляються) платником податку.

При подані Таблиці відповідно до виду економічної діяльності зазначення кодів товарів згідно з УКТ ЗЕД / послуг згідно з Державним класифікатором продукції послуг (ДК 016-2010), що постачаються (виготовляються) платником податку є обов‘язковим, на відміну від зазначення кодів товарів/послуг, що придбаваються (отримуються) таким платником для їх виготовлення.

Звертаємо увагу, що одночасне заповнення граф 3 і 4 в одному рядку Таблиці не допускається.

Код товарів згідно з УКТ ЗЕД / кодів послуг згідно з ДКПП - зазначаються цифри ідентичні цифрам УКТ ЗЕД/ДКПП вказаним в податковій накладній, яка заблокована.

У Таблиці зазначаються тільки ті коди УКТ ЗЕД/ДКПП і ті коди КВЕД, які дійсно відповідають діяльності платника, по якому зупинена податкова накладна та платником отримана квитанція про зупинення її реєстрації в ЄРПН.

Отримання попередньої оплати за товари, постачання яких ще не відбулося, не позбавляє платника податку права навести у Таблиці інформацію щодо товарів відносно яких вона отримана.

Детальніше у листі ДФС України від 06.09.2017 №2723/99-99-07-05-01-18 «Про систему моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків».

 

 

 

Мінімальні ціни на алкоголь підвищено

 

ДПІ у Соборному районі м. Дніпра Головного управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що Постановою Кабінету Міністрів України від 09.08.2017 р. №634 викладено в новій редакції додаток до власної постанови від 30.10.2008 р. №957 «Про встановлення розміру мінімальних оптово-відпускних і роздрібних цін на окремі види алкогольних напоїв».

Відповідно до цієї постанови з 9 вересня 2017 року підвищено мінімальні оптово-відпускні ціни на алкоголь.

Зокрема, роздрібні ціни на горілку та лікеро-горілчані вироби збільшено на 14,0-19,41%; віскі, ром та джин - на 6,5-6,6%; коньяк (бренді) - на 12,3-29,1%; вина з додаванням спирту, ігристі - на 7,1-13,3%.

Мінімальні оптово-відпускні і роздрібні ціни під час реалізації (продажу) горілки та лікеро-горілчаних виробів, інших зброджених напоїв, суміші із зброджених напоїв та суміші зброджених напоїв з безалкогольними напоями, коньяку (бренді) три зірочки, коньяку (бренді) чотири зірочки, коньяку (бренді) п'ять зірочок, бренді ординарного, горілки виноградної та інших спиртових дистилятів і спиртних напоїв різного вмісту спирту в тарі різної місткості визначаються як добуток відповідних затверджених мінімальних цін, міцності за об'ємом (у відсотках) і місткості тари (у літрах), поділений на 100 відсотків.

Мінімальна роздрібна ціна на вина та вермути у тарі місткістю менш як 1 літр та більш як 1 літр, 1 літр у скляній тарі розраховується як добуток затвердженої мінімальної ціни та місткості тари, поділений на 0,7.

Несвоєчасна реєстрація податкової накладної: відповідальність передбачена!

 

ДПІ у Соборному районі м. Дніпра Головного управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що відповідно до порядку виправлення помилки в індивідуальному податковому номері (далі - ІПН) покупця, допущеної при складанні податкової накладної, та застосуванні штрафних санкцій за несвоєчасну реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН).

Відповідно до пункту 192.1 статті 192 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) якщо після постачання товарів/послуг здійснюється будь-яка зміна суми компенсації їх вартості, включаючи наступний за постачанням перегляд цін, перерахунок у випадках повернення товарів/послуг особі, яка їх надала, або при поверненні постачальником суми попередньої оплати товарів/послуг, суми податкових зобов'язань та податкового кредиту постачальника та отримувача підлягають відповідному коригуванню на підставі розрахунку коригування до податкової накладної, складеному в порядку, встановленому для податкових накладних, та зареєстрованому в ЄРПН.

Розрахунок коригування до податкової накладної складається також у випадку виправлення помилок, допущених при складанні податкової накладної, у тому числі не пов'язаних із зміною суми компенсації вартості товарів/послуг.

Виправлення помилки, допущеної в ІПН покупця податкової накладної, зареєстрованої в ЄРПН, здійснюється наступним чином:

1) продавець повинен скласти розрахунок коригування до такої податкової накладної з урахуванням таких особливостей:

- у заголовній частині зазначаються дані із заголовної частини податкової накладної з помилкою (тобто з помилковим ІПН), а в табличній частині зазначається зі знаком "-" обсяг операцій з постачання товарів/послуг та інші показники, що були зазначені в податковій накладній;

- у полі "Дата складання" зазначається "поточна" дата, тобто дата, на яку було виявлено помилку у ІПН покупця;

2) такий розрахунок коригування підлягає реєстрації в ЄРПН платником податку, чий "невірний" ІПН був зазначений у графі "ІПН покупця" податкової накладної, до якої складається такий розрахунок коригування;

3) продавець повинен скласти та зареєструвати в ЄРПН другу податкову накладну із урахуванням таких особливостей:

- реквізити заголовної частини зазначаються без помилок, тобто у полі "ІПН покупця" зазначається правильний ІПН покупця;

- у полі "Дата складання" зазначається дата виникнення податкових зобов'язань продавця, тобто дата складання податкової накладної із "невірним" ІПН;

- такій податковій накладній присвоюється новий порядковий номер, відмінний від порядкового номера податкової накладної із "невірним" ІПН покупця;

- в табличній частині такої податкової накладної зазначаються обсяг операцій з постачання товарів/послуг та інші показники, то були зазначені в податковій накладній із "невірним" ІПН.

Порядок притягнення платників податку до відповідальності за порушення строків реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування в ЄРПН встановлено статтею 120 1 ПКУ.

Відповідно до пункту 120 1.1 статті 120 1 ПКУ порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 ПКУ, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в ЄРПН (крім податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 та 201 ПКУ покладено обов'язок щодо такої реєстрації, штрафу у відповідних розмірах. При цьому статтею 120 1 ПКУ не передбачено виключень щодо застосування штрафних санкцій у разі несвоєчасної реєстрації податкової накладної, пов'язаної із виправленням помилок у ІПН покупця.

Детальніше про несвоєчасну реєстрацію податкової накладної та застосування штрафних санкцій в листі ДФС України від 05.09.2017 N 1824/6/99-99-15-03-02-15/ІПК.

 

 

 

Увага! Операції через «інтернет-банкінг»: РРО застосовується

 

ДПІ у Соборному районі м. Дніпра Головного управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що статтею 2 Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами і доповненнями (далі – Закон № 265) визначено, що розрахункова операція – це приймання від покупця готівкових коштів, платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо за місцем реалізації товарів (послуг), видача готівкових коштів за повернутий покупцем товар (ненадану послугу), а у разі застосування банківської платіжної картки – оформлення відповідного розрахункового документа щодо оплати в безготівковій формі товару (послуги) банком покупця або у разі повернення товару (відмови від послуги) – оформлення розрахункових документів щодо перерахування коштів у банк покупця.

Розрахунковий документ - документ встановленої форми та змісту (касовий чек, товарний чек, розрахункова квитанція, проїзний документ тощо), що підтверджує факт продажу (повернення) товарів, надання послуг, отримання (повернення) коштів, купівлі-продажу іноземної валюти, надрукований у випадках, передбачених Законом № 265, і зареєстрованим у встановленому порядку реєстратором розрахункових операцій (далi - РРО) або заповнений вручну.

Роздiлом VII Положення про порядок емiсiї електронних платiжних засобiв i здiйснення операцiй з їх використанням, затвердженого постановою Правлiння Нацiонального банку України вiд 05 листопада 2014 року № 705 із змінами і доповненнями (далi - Положення), встановлено, що документи за операцiями з використанням електронних платiжних засобiв та iншi документи, що застосовуються в платiжних системах для платiжних операцiй з використанням електронних платiжних засобiв, можуть бути в паперовiй та/або електроннiй формi. Вимоги до засобiв формування документiв за операцiями iз застосуванням електронних платiжних засобiв i їх оброблення визначаються платiжною системою з урахуванням вимог, установлених нормативно-правовими актами Нацiонального банку.

Банківський сервіс «інтернет-банкінг» - це сучасний програмний комплекс, що дає змогу контролювати стан своїх рахунків та здійснювати банківські операції без відвідування установи банку в режимі 24 години на добу з будь-якої точки світу, де є доступ до мережі Інтернет.

У разі доставки товару поштою за умови передоплати із застосуванням банківського сервісу «інтернет-банкінг», суб’єкт господарювання повинен укласти в поштове відправлення розрахунковий документ установленої законодавством форми і змісту на повну суму проведеної операції, що підтверджує факт купівлі-продажу товарів. При цьому, роздрукування розрахункового документа на РРО здійснюється на підставі виписки з фінансової установи.

У випадку продажу товарів, на які встановлені гарантійні терміни, - також технічний паспорт чи інший документ, що його замінює, у яких обов’язково робиться відмітка про дату продажу та найменування суб’єкта господарювання, яка завіряється штампом (печаткою) і підписом суб’єкта господарювання.

Якщо доставка товару здійснюється поштою за умови післяплати, то в момент отримання товару на поштовому відділенні покупець через сервіс «інтернет-банкінг» вносить кошти на банківський рахунок продавця, а суб’єкт господарювання повинен укласти в поштове відправлення розрахунковий документ установленої законодавством форми і змісту, що підтверджує факт купівлі-продажу товарів, з використанням режиму попереднього програмування «погашення кредиту».

У разі доставки товару за допомогою кур’єрської служби за умови передоплати із застосуванням сервісу «інтернет-банкінг», аналогічно, як у разі доставки товару поштою: продавець при продажу товарів повинен забезпечити доставку покупцю раніше роздрукованого розрахункового документа (чеку) разом із придбаним товаром та відповідним чином оформленим гарантійним талоном.

Якщо доставка товару здійснюється кур’єрською службою за умови післяплати, то розрахунковий документ (чек) покупцю може бути надісланий в електроннiй формi.

Враховуючи викладене вище, у разі, якщо покупець, оплачує товар (послугу) використовуючи банківський сервіс «інтернет-банкінг», то суб’єкт господарювання (продавець) зобов’язаний видати розрахунковий документ встановленої форми (чек з РРО) та відповідним чином оформлений гарантійний талон при безпосередньому наданні споживачеві товару (послуги).

 

Кущовий семінар для платників правого берегу м. Дніпра

 

ДПІ у Соборному районі м. Дніпра Головного управління ДФС у Дніпропетровській області інформує, що 19 вересня 2017 року спільно із представниками державних податкових інспекцій правого берега м. Дніпра проведено семінар із залученням фахівців ГУ ДФС у Дніпропетровській області, на якому  розглянули питання, пов’язані із блокуванням реєстрації податкових накладних, а саме:

-    як правильно сформувати пакет документів, достатній для ДФС, щоб розблокувати податкову накладну?критерії, за якими податкові накладні блокуватимуться;

  • алгоритм дій у разі призупинення реєстрації накладних;
  • ознаки, за якими податкові накладні не блокуватимуться;

-     для розблокування податкової накладної в СМ КОР подається таблиця даних 

  • відновлення реєстрації податкової накладної;

            -  податкові та бухгалтерські наслідки для покупця та продавця при блокуванні податкових накладних.

 

Також на семінарі обговорювалось таке. Включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру неприбуткових установ та організацій. Виключення з Реєстру.Справляння рентної плати та екологічного податку. Єдиний соціальний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування. Податок на доходи фізичних осіб.

            Наприкінці заходу платники отримали друковану продукцію з вищевказаної тематики.

Звертаємо увагу, що відгуки та інформацію щодо роботи системи призупинки реєстрації ризикових накладних можна направляти на електронну адресу: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її..

 

 

Набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 18.07.2017 № 644 «Про затвердження форми Повідомлення про запрошення платника податків, зборів, платежів або його представників до контролюючого органу»

 

ДПІ у Соборному районі м. Дніпра Головного управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що 15.09.2017 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 18.07.2017 № 644 «Про затвердження форми Повідомлення про запрошення платника податків, зборів, платежів або його представників до контролюючого органу», зареєстрований в Міністерстві юстиції України 07.08.2017 за № 967/30835 (далі – Наказ № 644).

Згідно з п.п. 20.1.1 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) контролюючі органи мають право запрошувати платників податків, зборів, платежів або їх представників для перевірки правильності нарахування та своєчасності сплати податків, зборів, платежів, дотримання вимог іншого законодавства, у тому числі законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму, контроль за додержанням якого покладено на контролюючі органи.

Порядок надсилання повідомлень про запрошення платників податків, встановлено ст. 42 Кодексу не пізніше ніж за 10 календарних днів до дня запрошення, в яких визначаються підстави запрошення, дата і час, на які запрошується платників податків або представник платника податків.

Наразі, повідомлення про запрошення платника податків може бути надіслано електронною поштою, але без корінця.

 

З текстом Наказу № 644 Ви можете ознайомитись скориставшись розділом «Нормативні та інформаційні документи» Загальнодоступного інформаційно-довідкового ресурсу (http://zir.sfs.gov.ua).

 

Боржник, який отримав додаткове благо у вигляді прощення боргу за кредитом та який був належним чином повідомлений про це, зобов'язаний сплатити до бюджету податки!

 

ДПІ у Соборному районі м. Дніпра Головного управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що припинення зобов’язання внаслідок прощення боргу кредитором з одного боку звільняє боржника від обов’язку сплатити решту кредитної заборгованості, з іншого боку породжує податкові зобов’язання перед державою.

Криза неплатежів за кредитними договорами іноді змушує банки дещо поступатись боржникам, реструктуризуючи їх заборгованість. Як правило це відбувається шляхом прощення частини боргу відповідно до ст. 605 ЦК України, чи за домовленістю сторін відповідно до ст. 604 ЦК України. В результаті цих  дій позичальник сплачує частину боргу, а інша частина списується  банком. Нібито позитивна ситуація, але вона має і свою тіньову сторону.

Відповідно до пп. «д» пп. 164.2.17 п. 164.2 ст. 164 Податкового кодексу України (у редакції чинній на момент виникнення правовідносин) до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податків включається дохід, отриманий платником податку як додаткове благо.

Додаткові блага - кошти, матеріальні чи нематеріальні цінності, послуги, інші види доходу, що виплачуються (надаються) платнику податку податковим агентом, якщо такий дохід не є заробітною платою та не пов'язаний з виконанням обов'язків трудового найму або не є винагородою за цивільно-правовими договорами (угодами), укладеними з таким платником податку (пп. 14.1.47, пп. 14.1.56 п. 14.1 ст. 14 Податкового Кодексу України).

Платник податку - позивач, у відповідності до пп. 49.18.4 п. 49.18 ст. 49 Податкового кодексу України, зобов'язаний до 1 травня року, що настає за звітним, подати річну податкову декларацію про майновий стан і доходи до органу державної податкової служби.

Таким чином боржник, який отримав додаткове благо у вигляді прощення (анульовання) основної суми боргу за кредитом та який був належним чином повідомлений про прощення (анулювання) такого боргу, зобов'язаний відобразити анульовану суму боргу у складі оподатковуваного доходу з обчисленням та перерахуванням до бюджету відповідної суми податку.

 

Якщо дані у декларації з ПДВ не співпадають з даними Єдиного реєстру податкових накладних

 

ДПІ у Соборному районі м. Дніпра Головного управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що виявлення розбіжностей даних податкової декларації та даних ЄРПН є підставою для проведення контролюючими органами документальної позапланової виїзної перевірки продавця та у відповідних випадках покупця товарів/послуг.

Так, згідно з п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), на дату виникнення податкових зобов’язань платник податку зобов’язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) у встановлений ПКУ термін.

При цьому у п. 201.10 ст. 201 ПКУ визначено, що відсутність факту реєстрації платником податку – продавцем товарів/послуг податкових накладних в ЄРПН не дає права покупцю на включення сум податку на додану вартість до податкового кредиту та не звільняє продавця від обов’язку включення суми податку на додану вартість, вказаної в податковій накладній, до суми податкових зобов’язань за відповідний звітний період.

Відтак, виявлення розбіжностей даних податкової декларації та даних ЄРПН є підставою для проведення контролюючими органами документальної позапланової виїзної перевірки продавця та у відповідних випадках покупця товарів/послуг.

Нагадаємо, до видів перевірок, які мають право проводити контролюючі органи, згідно з п. 75.1 ст. 75 ПКУ належать камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Порядок проведення документальних позапланових перевірок визначено ст. 78 ПКУ. Так, відповідно до п. 78.1 ст. 78 ПКУ, документальна позапланова перевірка здійснюється за наявності, зокрема, такої підстави, як встановлення недостовірності даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків, якщо на письмовий запит контролюючого органу, в якому зазначено виявлену недостовірність даних, платник податків не надасть пояснення та документальні підтвердження до них, та протягом 15 робочих днів з дня, наступного за днем отримання запита, – відповідну декларацію.

Камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків, та даних системи електронного адміністрування ПДВ (даних центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування ПДВ, даних ЄРПН та даних митних декларацій), а також даних Єдиного реєстру акцизних накладних та даних системи електронного адміністрування реалізації пального.

 

 

Про наповнення бюджету – за круглим столом ДПІ у Соборному районі м. Дніпра

 

Під час проведення круглого столу з платниками ДПІ у Соборному районі м. Дніпра було розглянуто низку робочих питань.

Підсумовуючи результати роботи з надходжень до бюджетів усіх рівнів, виконуюча обов’язки начальника ДПІ у Соборному районі м. Дніпра Головного управління ДФС у Дніпропетровській області Лариса Шурупа зазначила, що протягом січня - серпня 2017 року до зведеного бюджету зібрано податків у сумі  1796981,5 тис. грнивень. Темпи наповнення бюджетів усіх рівнів випередили минулорічні показники. Найбільші надходження складають податок на додану вартість та податок на доходи фізичних осіб.

Протягом восьми місяців поточного року до державного бюджету перераховано майже 93 тис.грн. екологічного податку, що на 61,5 тис.грн. більше індикативного показника. Єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування надійшло 828465,1тис.грнивень.

У своєму виступі Лариса Шурупа відзначила і стабільність у надходженнях платежів до місцевих бюджетів, які спрямовуються на реалізацію соціальних програм та розвиток інфраструктури регіону. З початку року місцевий бюджет отримав на ці цілі майже 843762,4тис.грн. податків, серед яких основними були податок на доходи фізичних осіб – 514520,6 тис.грн., єдиний податок – 142072,3 тис.грн. та акцизний податок з роздрібної торгівлі підакцизними товарами –  27583,3 тис. грнивень.

Наприкінці засідання Лариса Шурупа ще раз нагадала платникам податків про особисту відповідальність за наповнення бюджету та закликала їх не тільки не порушувати законодавчо встановлені терміни сплати, а й піклуватися про рівномірне наповнення дохідної частини бюджету. А ще посадовець висловила надію на те, що й надалі набраний темп буде витримано задля реалізації запланованих змін та реформ.

 

Фахівцями ЦОП при ДПІ у Соборному районі м. Дніпра надано майже 16 тисяч адмінпослуг

Упродовж січня-серпня 2017 року в Центрі обслуговування платників при ДПІ у Соборному районі м. Дніпра Головного управління ДФС звернулось майже 16 тисяч відвідувачів, яким було надано 15682 адміністративні послуги, що на 3678 послуг більше, ніж за відповідний період 2016 року.

Найбільш затребувані послуги:

  • Видача картки платника податків та, внесення до паспорта громадянина України (у формі книжечки) даних про реєстраційний номер облікової картки платника податків з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків - 2684 звернення;
  • реєстрація книг обліку розрахункових операцій – 1866 звернень,
  • реєстрація платника єдиного податку – 1930 звернень,
  • надання витягу з реєстру платників єдиного податку – 1829 звернень.

Зазначимо, що Центром обслуговування платників при ДПІ у Соборному районі м. Дніпра Головного управління ДФС надається широкий спектр безоплатних послуг для відвідувачів. Серед них: приймання податкової звітності, отримання послуги з внесення до паспорта громадянина даних про реєстраційний номер облікової картки платника, отримання усних консультацій відповідно до Податкового кодексу України а також законодавства з питань сплати єдиного внеску тощо. 

Також, з метою інформування платників про зміни в законодавстві, в Центрі розміщені інформаційні стенди з необхідною інформацією та розповсюджується друкована продукція – листівки, брошури, тощо.

Про актуальні питання оподаткування!

 

Днями фахівцями ДПІ у Соборному районі м. Дніпра Головного управління ДФС у Дніпропетровській області було проведено практикум з актуальних питань оподаткування. Звертаємо увагу платників, що під час проведення таких заходів учасники мають змогу не лише отримати інформацію про останні зміни у податковому законодавстві, а й поставити запитання обізнаним фахівцям, подискутувати з ними та поділитися думками з колегами.

Цього разу йшлося про порядок переходу платників податку на прибуток підприємств до подання спрощеної податкової декларації, надіслання контролюючими органами податкових повідомлень-рішень платникам податків та строки подання платниками податків заперечень на акти перевірок (додаткових документів), процедури їх розгляду контролюючим органом.

Окрему увагу фахівці фіскальної служби приділи питанням ведення господарської діяльності фізичними особами - підприємницями на загальній системі оподаткування та детально роз‘яснили порядок ведення Книги обліку доходів і витрат.

Жваво обговорювались практичні питання щодо функціонування системи автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

 

Питання легалізації трудових відносин обговорили під час «круглого столу»

 

Під час «круглого столу», проведеного ДПІ у Соборному районі м. Дніпра Головного управління ДФС у Дніпропетровській області були розглянуті питання дотримання вимог чинного законодавства при працевлаштуванні найманих працівників.

«Легалізація заробітної плати є одним із пріоритетних завдань органів фіскальної служби. Підприємства, установи, організації та фізичні особи - підприємці при виплаті заробітної плати повинні дотримуватись чинного законодавства, нести відповідальність за навмисне ухилення від сплати податків і порушення норм законодавства при виплаті заробітної плати», - зазначила в.о. начальника  інспекції Лариса Шурупа.

Також вона проінформувала учасників семінару про можливість використання мобільного додатку Legal Work, який допомагає викривати факти виплати заробітної плати у «конвертах».

Фахівці ДПІ у Соборному районі м. Дніпра та залучені детально роз‘яснили учасникам «круглого столу» порядок подання Звіту про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та звернули увагу присутніх, що звітність подається в один із таких способів: засобами електронного зв'язку в електронній формі, на паперових носіях або надсилання поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення за умови, що у страхувальника кількість застрахованих осіб не перевищує п'яти.

Учасники семінару отримали ґрунтовні відповіді на всі порушені під час заходу питання.

 

Неприбуткова організація не сумісна зі спрощеною системою

 

ДПІ у Соборному районі м. Дніпра Головного управління ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу платників податків, що згідно з п.133.4 ст. 133 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) неприбуткові підприємства, установи та організації відповідають таким вимогам:

-  утворені та зареєстровані в порядку, визначеному законом, що регулює діяльність відповідної неприбуткової організації;

-  установчі документи яких містять заборону розподілу отриманих доходів (прибутків) або їх частини серед засновників (учасників), членів такої організації, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов’язаних з ними осіб;

-  установчі документи яких передбачають передачу активів одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду або зарахування до доходу бюджету у разі припинення юридичної особи (у результаті її ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення).

-  внесені контролюючим органом до Реєстру неприбуткових установ та організацій.

Зареєстровані установи та організації (новостворені), які подали в установленому порядку документи для внесення до Реєстру неприбуткових установ та організацій під час або протягом 10 днів з дня державної реєстрації та які за результатами розгляду цих документів внесені до Реєстру неприбуткових установ та організацій, для цілей оподаткування вважаються неприбутковими організаціями з дня їх державної реєстрації.

Главою 1 розділу XIV ПКУ встановлено правові засади застосування спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності, а також справляння єдиного податку.

До третьої групи платників єдиного податку належать юридичні особи – суб’єкти господарювання будь-якої організаційно-правової форми, у яких протягом календарного року обсяг доходу не перевищує 5000000 гривень (п.п. 3 п. 291.4 ст. 291 ПКУ).

Отже, юридична особа, яка внесена до Реєстру неприбуткових установ та організацій, може обрати третю групу спрощеної системи оподаткування у разі дотримання вимог, встановлених главою 1 розд. XIV ПКУ, за умови виключення її з Реєстру неприбуткових установ та організацій.

 

Податковий календар тижня

ДПІ у Соборному районі м. Дніпра Головного управління ДФС нагадує платникам податків, що четвер, 28 вересня 2017 р. є останнім днем сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування гірничими підприємствами за серпень. Окрім цього цей день є останнім для подання Звіту про контрольовані операції за 2016 р.

П‘ятниця, 29 вересня 2017 - останній день сплати:

- акцизного податку за серпень;

- ПДВ за серпень платниками, у яких базовий податковий (звітний) період дорівнює календарному місяцю;

- податку на доходи фізичних осіб з нарахованого, але не виплаченого доходу за серпень;

- податку на доходи фізичних осіб із загальної суми процентів, нарахованих за серпень на поточний або депозитний банківський рахунок; на вклади членів кредитної спілки;

- військового збору з нарахованого, але не виплаченого доходу за серпень;

- рентної плати за користування надрами при видобуванні вуглеводневої сировини за серпень;

- рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України за серпень;

- рентної плати за транспортування нафти і нафтопродуктів магістральними нафтопроводами та нафтопродуктопроводами територією України за серпень;

- рентної плати за транзитне транспортування трубопроводами аміаку територією України за серпень;

- плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) (крім громадян) за серпень.