Сьогодні 13-07-2020
Соборна районна у місті Дніпрі рада Офіційний портал

 

 

Податок на прибуток та не може розцінюватися як податок, який справляється під час В ДПІ у Соборному районі м. Дніпра

Головного управління ДФС у Дніпропетровській області

проведено чергове засідання «Круглого столу» з  актуальних питань.

 

20 лютого 2018 року в приміщенні ДПІ у Соборному районі м. Дніпра Головного управління ДФС у Дніпропетровській області  відбулося чергове засідання «Круглого столу» з представниками суб’єктів господарювання. Одним з актуальних питань зустрічі було: «Нові бюджетні рахунки для зарахування надходжень до бюджету. Правильність заповнення реквізитів в платіжних документах».

До присутніх було доведено інформацію, що відповідно до Бюджетного кодексу України від 08.07.2010 №2456-VI, Закону України від 07.12.2017 №2246-VIII «Про Державний бюджет України на 2018 рік» та наказу Державної казначейської служби України від 12.01.2018 №10 «Про затвердження Змін до Довідника відповідності символу звітності коду класифікації доходів бюджету» змінено реквізити окремих рахунків.

Нові рахунки введені в дію з 22 січня 2018 року. Повідомлено, що інформацію про оновлені рахунки можна отримати на офіційному субсайті «Територіальні органи ДФС у Дніпропетровській області» за допомогою електронного банера «Бюджетні рахунки» та/або за посиланням:  http://dp.sfs.gov.ua/byudjetni-rahunki/.

Присутнім роз’яснено порядок заповнення документів на переказ у разі сплати (стягнення) податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску. Наголошено, що саме поле «Призначення платежу» насамперед використовується ІС «Податковий блок» для ідентифікації платника податку та занесення сплаченої суми до його ІКП. В разі некоректного заповнення цього поля сплачена сума буде обліковуватись як нез’ясована, а в ІКП може виникнути податковий борг, на який, своєю чергою, нарахуються пеня та штрафні санкції за несвоєчасну сплату.

Наприкінці зустрічі  всім присутнім надані роз’яснення на запитання, що надходили під час заходу.

 

В ДПІ у Соборному районі м. Дніпра

Головного управління ДФС у Дніпропетровській області

провели «гарячу лінию» з питань декларування доходів, отриманих протягом 2017 року та легалізації заробітної плати

Нещодавно ДПІ у Соборному районі м. Дніпра Головного управління ДФС у Дніпропетровській області відбувся черговий сеанс телефонного зв’язку „гаряча лінія”

На питання, що надійшли під час проведення сеансу телефонного зв’язку «гаряча лінія» відповідала начальник відділу адміністрування податків та зборів з фізичних осіб та єдиного внеску території обслуговування ДПІ у Соборному районі м.Дніпра ГУ ДФС у Дніпропетровській області управління податків і зборів з фізичних осіб ГУ ДФС у Дніпропетровській області Олейникова Олена Олександрівна.

. Пропонуємо вашій увазі надані відповіді.

Питання: протягом минулого року  я отримав  іноземні доходи із Німеччини, з яких були вже утримані податки. Чи необхідно мені декларувати такі доходи?

Відповідь: до загального річного оподатковуваного доходу включається  сума іноземних доходів. Фізична особа зобов’язана до 1 травня подати річну податкову декларацію і відобразити суму, одержану в іноземній валюті, перераховану у гривні за курсом Нацбанку України, що діяв на момент нарахування чи отримання таких доходів. Задекларовані суми податку на доходи за ставкою 18 відсотків та військового збору за ставкою 1,5 відсотків необхідно сплатити до 1 серпня.

Відповідно до пп. 170.11.2 п. 170.11 ст. 170 Кодексу у разі, якщо згідно з нормами міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України, платник податку може зменшити суму річного податкового зобов'язання на суму податків, сплачених за кордоном, він визначає суму такого зменшення за зазначеними підставами у річній податковій декларації. Сума податку з іноземного доходу платника податку - резидента, сплаченого за межами України, не може перевищувати суму податку, розраховану на базі загального річного оподатковуваного доходу такого платника податку відповідно до законодавства України.

Для отримання права на зарахування податків та зборів, сплачених за межами України, платник зобов'язаний отримати від державного органу країни, де отримується такий дохід (прибуток), уповноваженого справляти такий податок, довідку про суму сплаченого податку та збору, а також про базу та/або об'єкт оподаткування. Зазначена довідка підлягає легалізації у відповідній країні, відповідній закордонній дипломатичній установі України, якщо інше не передбачено чинними міжнародними договорами України (п. 13.5 ст. 13 Кодексу).

У разі відсутності в платника податку підтверджуючих документів щодо суми отриманого ним доходу з іноземних джерел та суми сплаченого ним податку в іноземній юрисдикції, оформлених відповідно до статті 13 Податкового кодексу, такий платник зобов'язаний подати до контролюючого органу за своєю податковою адресою заяву про перенесення строку подання податкової декларації до 31 грудня року, наступного за звітним. У разі неподання в установлений строк податкової декларації платник податків несе відповідальність, встановлену Податковим кодексом. Задекларовані суми податку на доходи за ставкою 18 відсотків та військового збору за ставкою 1,5 відсотків необхідно сплатити до 1 серпня.

Питання: які дії необхідно вчинити фізичній особі-підприємцю у разі працевлаштування найманого  працівника?

Відповідь: Офіційне оформлення працевлаштування є, в першу чергу, гарантією соціального захисту найманих працівників. Статтею 24 Кодексу законів про працю України визначено, що працівник не може бути допущений до роботи без укладення трудового договору, оформленого наказом чи розпорядженням власника, та повідомлення органу державної фіскальної служби за формою, встановленою постановою  Кабінету Міністрів України від 17.06.2015 р. № 413 "Про порядок повідомлення Державній фіскальній службі та її територіальним органам про прийняття працівника на роботу". Звертаємо увагу, що повідомлення необхідно надати своєчасно – до  початку роботи працівника.

Питання: яка відповідальність  передбачена діючим законодавством за неоформлення  належним чином трудових відносин з найманим працівником?

Відповідь: За порушення порядку оформлення трудових відносин  відповідно до  абз. 2 ч. 2 ст. 265 КЗпП передбачена відповідальність у вигляді штрафу в разі фактичного допуску працівника до роботи без оформлення трудового договору (контракту), оформлення працівника на неповний робочий час у разі фактичного виконання роботи повний робочий час, установлений на підприємстві, та виплати заробітної плати (винагороди) без нарахування та сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та податків – у тридцятикратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення, за кожного працівника, щодо якого скоєно порушення (3723 х 30 = 111690 грн).

 

 

Надання адміністративних послуг у ЦОП

ДПІ у Соборному районі м. Дніпра ГУ ДФС у Дніпропетровській області

 

Що стосується сфери надання адміністративних послуг,  у січні 2018 року, працівниками задіяними у роботі Центру обслуговування платників ДПІ у Соборному районі м. Дніпра ГУ ДФС у Дніпропетровській області надано1643 адміністративні послуги, що на 169 послуг більше, ніж за відповідний період 2017 року.

Серед адміністративних послуг найбільш затребувані наступні послуги:

- видача картки  платника податків та внесення до паспорта громадянина України даних про реєстраційний номер облікової картки платника податків з ДРФО – 274 звернення;

- видача довідки про відсутність заборгованості з платежів до бюджету, що контролюються органами державної фіскальної служби -372 звернення;

- реєстрація розрахункових книжок  – 225 звернень; 

- реєстрація платника единого податку – 242 звернення;

- надання витягу з реєстру платників единого податку – 184 звернення;

Основним завданням ЦОП ДПІ у Соборному районі м. Дніпра ГУ ДФС у Дніпропетровській області є забезпечення платників якісними та своєчасними послугами, забезпечення повної обізнаності платників з питань застосування податкового та митного законодавства, а також з питань сплати единого внеску.

 

До уваги громадян, які надають майно в оренду – задекларуйте доходи!

ДПІ у Соборному районі м. Дніпра Головного управління ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу: якщо громадяни надають в оренду житлову чи іншу нерухомість, а також рухоме майно, то отримані доходи необхідно задекларувати.

Відповідно до вимог статтей 164.2.5 та 170.1 Податкового кодексу України ( далі - ПКУ), доходи, отримані від здачі в оренду не лише житлових приміщень, але й гаражів, дачних будинків, присадибних та інших земельних ділянок підлягають декларуванню. Якщо нерухомість або інше майно орендує юридична особа або фізична особа – підприємець, то податковим агентом є орендатор. Він повинен утримати та перерахувати до бюджету податок за ставкою 18%. Якщо ж нерухомість здається фізичній особі, то податок за ставкою 18% сплачує орендодавець. Також із вказаних доходів справляється військовий збір за ставкою 1,5 відсотки.

Крім того, оподаткуванню підлягають доходи, отримані від здавання в оренду автотранспорту та іншого рухомого майна.

Нагадаємо, декларації про майновий стан і доходи громадяни повинні подавати до контролюючого органу, в якому перебуває на обліку платник податку згідно п.49.1 ст.49 ПКУ.

 

Застосування ставки ПДВ 7% для лікарських засобів та медичних виробів

ДПІ у Соборному районі м. Дніпра Головного управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що Державною фіскальною службою України листом від 05.02.2018 №3375/7/99-99-15-03-02-17 надані роз’яснення щодо застосування ставки ПДВ 7% у зв’язку із набранням чинності з 01.01.2018 Законом України від 07 грудня 2017 року № 2245-VII1 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році» (далі - Закон № 2245). Законом № 2245 викладено у новій редакції абзац другий підпункту «в» пункту 193.1 статті 193 розділу V Податкового кодексу України (далі - ПКУ), а саме, починаючи з 01.01.2018, ставку податку у розмірі 7% встановлено на операції з постачання на митній території України та ввезення на митну територію України лікарських засобів, дозволених для виробництва і застосування в Україні та внесених до Державного реєстру лікарських засобів (далі - ДРЛЗ), а також медичних виробів, які внесені до Державного реєстру медичної техніки та виробів медичного призначення (далі - ДРМТВМП) або відповідають вимогам відповідних технічних регламентів, що підтверджується документом про відповідність, та дозволені для надання на ринку та/або введення в експлуатацію і застосування в Україні.

При здійсненні операцій з постачання товарів (у тому числі  лікарських засобів і медичних виробів) платник податку − продавець таких товарів зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) та надати покупцю за його вимогою (пункт 201.10 статті 201 розділу V ПКУ). При здійсненні операцій із ввезення товарів на митну територію України оформляється митна декларація (пункт 8 статті 257 Митного кодексу України).

Враховуючи викладене, операції з постачання на митній території України та/або ввезення на митну територію України лікарських засобів підлягають оподаткуванню ПДВ за ставкою податку у розмірі 7 % за умови, що такі лікарські засоби:

- дозволені для виробництва і застосування в Україні;

- внесено до ДРЛЗ.

Операції з постачання на митній території України та/або ввезення на митну територію України медичних виробів підлягають оподаткуванню ПДВ за ставкою податку у розмірі 7% за умови, що такі медичні вироби:

- дозволені для надання на ринку та/або введення в експлуатацію і застосування в Україні;

- внесено до ДРМТВМП або відповідають вимогам відповідних технічних

регламентів, що підтверджується документом про відповідність.

У разі якщо при здійсненні операцій з постачання на митній території України та/або ввезення на митну територію України лікарських засобів/медичних виробів не дотримано хоча б однієї із зазначених умов, операції з постачання таких лікарських засобів/медичних виробів та їх ввезення на митну територію України оподатковуються ПДВ у загальновстановленому порядку за ставкою 20 відсотків.

Крім того, повідомляємо, що у разі якщо медичні вироби були ввезені на митну територію України та/або придбані на митній території України до 01.01.2018 з нарахуванням ПДВ за ставкою 20 %, то, починаючи із зазначеної дати та за умови, що такі медичні вироби відповідають зазначеним вище вимогам, операції з їх постачання на митній території України підлягають оподаткуванню ПДВ за ставкою 7%. При цьому коригування сум ПДВ, включених до складу податкового кредиту з ПДВ на підставі митної декларації, оформленої за операцією із ввезення медичних виробів на митну територію України, та/або податкової накладної, складеної і зареєстрованої в ЄРПН за операцією з постачання медичних виробів на митній території України, що до 01.01.2018 оподатковувалися податком за ставкою 20%., нормами ПКУ не передбачено.

Детальніше з листом ДФС України від 05.02.2018 № 3375/7/99-99-15-03-02-17 можна ознайомитись за посиланням: http://sfs.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/listi-dps/72803.html

Сплата податкового зобов’язання з податку на прибуток при виплаті дивідендів

ДПІ у Соборному районі м. Дніпра Головного управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що порядок сплати податкового зобов’язання з податку на прибуток при виплаті дивідендів встановлений у п.57.1 ст.57 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).

Так,  відповідно до норм ПКУ у разі прийняття рішення щодо виплати дивідендів платник податку на прибуток - емітент корпоративних прав, на які нараховуються дивіденди, проводить зазначені виплати власнику таких корпоративних прав незалежно від того, чи є оподатковуваний прибуток, розрахований за правилами, визначеними ст.137 ПКУ.

Емітент корпоративних прав, який приймає рішення про виплату дивідендів своїм акціонерам (власникам), нараховує та вносить до бюджету авансовий внесок із податку на прибуток (крім випадків, передбачених п.п.57.1-1.3 ст. 57 ПКУ).

Авансовий внесок розраховується з суми перевищення дивідендів, що підлягають виплаті, над значенням об’єкта оподаткування за відповідний податковий (звітний) рік, за результатами якого виплачуються дивіденди, грошове зобов’язання щодо якого погашене. У разі наявності непогашеного грошового зобов’язання авансовий внесок розраховується зі всієї суми дивідендів, що підлягають виплаті. Авансовий внесок обчислюється за ставкою 18%. Сума дивідендів, що підлягає виплаті, не зменшується на суму авансового внеску.

При цьому у разі якщо дивіденди виплачуються за неповний календарний рік, то для обрахунку суми зазначеного перевищення використовується значення об’єкту оподаткування, обчислене пропорційно кількості місяців, за які сплачуються дивіденди. Зазначений авансовий внесок вноситься до бюджету до/або одночасно з виплатою дивідендів.

Сума попередньо сплачених протягом податкового (звітного) періоду авансових внесків з податку на прибуток під час виплати дивідендів підлягає зарахуванню у зменшення нарахованого податкового зобов’язання з податку на прибуток, задекларованого у податковій декларації за такий податковий (звітний) період.

У разі якщо сума авансового внеску, попередньо сплаченого протягом звітного періоду, перевищує суму нарахованого податкового зобов’язання підприємством - емітентом корпоративних прав за такий податковий (звітний) період, сума такого перевищення переноситься у зменшення податкових зобов’язань наступних звітних періодів до повного його погашення, а під час отримання від’ємного значення об’єкта оподаткування такого наступного періоду - на зменшення податкових зобов’язань майбутніх податкових (звітних) періодів до повного його погашення.

Сума сплачених авансових внесків з податку на прибуток при виплаті дивідендів не підлягає поверненню платнику податків або зарахуванню в рахунок погашення грошових зобов’язань з інших податків і зборів (обов’язкових платежів).

У разі виплати дивідендів у формі, відмінній від грошової (крім випадків, передбачених п.п.57.1-1.3 ст. 57 ПКУ), базою для нарахування авансового внеску є вартість такої виплати, визначена у рішенні про виплату дивідендів, або вартість такої виплати, розрахована відповідно до принципу «витягнутої руки» в операціях, визнаних відповідно до ст.39 ПКУ контрольованими. Обов’язок з нарахування та сплати авансового внеску з податку за ставкою 18% покладається на будь-якого емітента корпоративних прав (крім платників єдиного податку), що є резидентом, незалежно від того, чи користується такий емітент пільгами із сплати податку, передбаченими ПКУ, чи у вигляді застосування ставки податку іншої, ніж встановлена п.136.1 ст.136 ПКУ (18%).

Положення п.57.1-1 ст.57 ПКУ поширюється також на державні некорпоратизовані, казенні або комунальні підприємства, які зараховують суми дивідендів у розмірі, встановленому органом виконавчої влади, до сфери управління якого належать такі підприємства, відповідно до державного або місцевого бюджету.

При цьому якщо платіж особою називається дивідендом, такий платіж оподатковується під час виплати згідно з нормами п.57.1-1 ст.57 ПКУ, незалежно від того, чи є особа платником податку.

Авансовий внесок з податку на прибуток, сплачений у зв’язку з нарахуванням/сплатою дивідендів, є невід’ємною частиною репатріації дивідендів (їх сплаті на користь нерезидентів) відповідно до п.141.4 ст.141 ПКУ або міжнародних договорів України.

Зазначене роз’яснення розміщено на офіційному веб-порталі Державної фіскальної служби України у Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі (категорія 102.09).

Зміни в застосуванні РРО

ДПІ у Соборному районі м. Дніпра Головного управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що Постановою Кабінету Міністрів України від 18.12.2017 року №984 внесено зміни до постанови КМУ від 23.08.2000 року №1336 «Про забезпечення реалізації статті 10 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг».

Зокрема, підвищено граничний розмір річного обсягу розрахункових операцій з продажу товарів (надання послуг), у разі перевищення якого застосування реєстраторів розрахункових операцій є обов'язковим, для окремих форм та умов проведення діяльності, з 200 тисяч гривень на один суб’єкт господарювання діяльності до 500 тисяч гривень на один суб’єкт господарювання, та з 75 тисяч гривень на один структурний підрозділ (пункт продажу товарів/послуг) до 250 тисяч гривень.

Зазначено, що дія цієї постанови не поширюється на суб’єктів господарювання, що здійснюють роздрібну торгівлю підакцизними товарами.

            Окрім того, Постановою №984 внесено зміни до Переліку окремих форм та умов проведення діяльності у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, яким дозволено проводити розрахункові операції без застосування РРО з використанням розрахункових книжок та книг обліку розрахункових операцій.

Також зазначено, що для форм і умов проведення діяльності, визначених у вищезазначеному Переліку, платники єдиного податку другої та третьої груп (фізичні особи – підприємці) незалежно від обраного виду діяльності, обсяг доходу яких протягом календарного року перевищив 1 мільйон гривень, обов’язково застосовують РРО відповідно до пункту 296.10 статті 296 Податкового кодексу України.

Інформування громадськості

Особливе місце в системі засобів захисту прав, свобод та законних інтересів громадян посідає реалізація їх права на звернення. Конституцією України та Законом України  «Про звернення громадян» гарантовано право громадян на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування, на участь в управлінні державними справами, забезпечено можливість для впливу на поліпшення роботи органів державної влади, для відстоювання своїх прав і законних інтересів та відновлення їх у разі порушення.

За січень 2018 року до ДПІ надійшло 1 письмове зверненення громадян. Порушення термінів надання відповіді на звернення громадян протягом звітного періоду не було. Скарг та повторних зверненень громадян за січень 2018 року до ДПІ не надходило. У зазначений період до ДПІ не надходило жодного питання про недоліки в роботі ДПІ, неправомірних дій або бездіяльності посадових осіб при опрацюванні звернень громадян.

Зазначені факти свідчать про надання працівниками ДПІ вчасних і зрозумілих відповідей на звернення платників податків і громадян, позитивну роботу з роз’яснення податкового законодавства, вжиття заходів щодо забезпечення кваліфікованого, неупередженого, об’єктивного та своєчасного розгляду звернень громадян, оперативного вирішення порушених ними питань, задоволення законних вимог заявників, реального поновлення порушених конституційних прав та запобігання у подальшому таких порушень.

Нагадуємо, що антикорупційний сервіс «Пульс» приймає звернення громадян та суб’єктів господарювання щодо неправомірних дій та бездіяльності, можливі корупційні правопорушення у сфері службової діяльності з боку конкретних посадових осіб структурних підрозділів ДФС та її територіальних органів.

Звертаємо увагу, що заявники можуть надати Інформацію за новим номером телефону                 0-800-501-007, обравши на інтерактивному голосовому автовідповідачі напрямок «4», або на електронну пошту Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її..