Сьогодні 18-10-2019
Соборна районна у місті Дніпрі рада Офіційний портал

Коди бюджетної класифікації

 

               ДПІ у Соборному районі м. Дніпра ГУ ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що з огляду на статтю 8 Бюджетного кодексу України від 08.07.2010 №2456-VI із змінами та доповненнями бюджетна класифікація є обов’язковою для застосування всіма учасниками бюджетного процесу в межах бюджетних повноважень. Однією зі складових частин бюджетної класифікації є класифікація доходів бюджету.

            Наказом Міністерства фінансів України від 14.01.2011 № 11 «Про бюджетну класифікацію» із змінами та доповненнями затверджено Класифікацію доходів бюджету, згідно з якою, зокрема:

            11010100 – податок на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами, із доходів платника податку у вигляді заробітної плати;

            11010400 – податок на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами, із доходів платника податку інших ніж заробітна плата.

            Таким чином, при сплаті до бюджету податку на доходи фізичних осіб, утриманого із доходів платника податку інших ніж заробітна плата, в тому числі  із сум винагороди за договорами цивільно-правового характеру, необхідно використовувати код бюджетної класифікації 11010400.

 

 Внесено зміни до форми податкової накладної

 

               ДПІ у Соборному районі м.Дніпра Головного управління ДФС у Дніпропетровській області інформує, що Державною фіскальною службою України у розділі «Повідомлення та нагадування» повідомлено про те, що наказом Міністерства фінансів України від 17.09.2018 № 763 „Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 31 грудня 2015 № 1307” (далі – наказ № 763) внесено зміни до форми податкової накладної та розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної (далі – розрахунок коригування), а також до Порядку заповнення податкової накладної.

            Згідно з пунктом 4 наказу № 763, цей наказ набирає чинності з першого числа місяця, що настає за місяцем його офіційного опублікування, крім абзацу другого пункту 6 та пункту 8 Змін до Порядку заповнення податкової накладної, затверджених цим наказом, які набирають чинності з 01 січня 2020 року.

            Наказ № 763 опубліковано 06.11.2018 у виданні „Офіційний вісник України”, № 85 та набирає чинності 01 грудня 2018 року.

            Наголошуємо, що з 01 грудня 2018 року реєстрація податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюватиметься за формою, затвердженою наказом № 763, незалежно від дати складання таких податкових накладних та розрахунків коригування.

Легалізація трудових відносин – це законодавчо закріплені права працюючих громадян сьогодні та гарантоване майбутнє завтра

 

               ДПІ у Соборному районі м.Дніпра Головного управління ДФС у Дніпропетровській області інформує. Питання виплати офіційної заробітної плати та офіційного працевлаштування дуже актуальна тема у нашому суспільстві. На даний час виплати заробітної плати в «конверті» та нелегальна робота стали, нажаль, нормою життя наших громадян та роботодавців.

            Кожному громадянину слід зрозуміти, що захистити себе він зможе тільки законним шляхом, і це можливо лише за умови належного оформлення трудових відносин з роботодавцем.

Не варто забувати, що виплата заробітної плати без сплати встановлених податків і зборів є також грубим порушенням декількох законів України та підпадає під адміністративну і кримінальну відповідальності.

            Крім того, виплата заробітної плати в «конвертах» та у розмірах, нижчих за мінімальний рівень, по-перше, позбавляє громадян соціального захисту, гарантованого державою. По-друге, до місцевих бюджетів не надходять необхідні кошти, що безпосередньо відбивається на рівні життя громадян і на розв' язанні безлічі соціальних проблем місцевих громад. Скорочується і фінансування соціальних статей з держбюджету.

            Тобто, легалізація зарплати та збільшення робочих місць не тільки вирішить проблему зайнятості населення, а й надасть додаткові кошти для вирішення соціальних та побутових проблем громад регіону.

            Відповідно до Розпорядження КМУ від 05 вересня 2018 року №649-р Державна фіскальна служба України разом с Пенсійним фондом України, Управлінням праці, Національною поліцією, органами місцевого самоврядування у складі робочих груп проводять контрольно-перевірочні заходи з обстеженням об’єктів на предмет легальної зайнятості населення.

            Першочергова задача таких груп спрямована на категорію платників, щодо яких в автоматичному режимі виявлені ризики виплати зарплати в «конвертах», або виплати зарплати нижче встановленого законодавством мінімуму та щодо яких до ГУ ДФС надійшли скарги від громадян про порушення їх трудових прав.

            Слід зауважити, що це стосується найбільш ризикових сфер послуг, де найчастіше роботодавці використовують нелегальну найману працю – в  стоматології, перукарнях, СТО, ресторанному бізнесу, оптовій та роздрібній торгівлі, будівництві, сільському господарстві.

            На теперішній час фіскальна служба все більш відходить від каральної функції. В першу чергу важливо, щоб працівник був офіційно оформлений, соціально захищений, а з його заробітної плати своєчасно сплачувались податки та збори. Тільки тоді, коли це добре усвідомлять і підприємці-роботодавці, і наймані працівники, буде гарантовано успішний розвиток всієї держави.

Щоб уникнути штрафних санкцій своєчасно повідомте органи фіскальної служби про прийняття працівників на роботу

 

               ДПІ у Соборному районі м. Дніпра ГУ ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що постановою Кабінету Міністрів України від 17 червня 2015 року № 413 «Про порядок повідомлення Державній фіскальній службі та її територіальним органам про прийняття працівника на роботу» затверджено наступне.

            Повідомлення подається власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом (особою) чи фізичною особою до територіальних органів Державної фіскальної служби за місцем обліку їх як платника єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) за формою згідно з додатком до початку роботи працівника за укладеним трудовим договором одним із таких способів:

            - засобами електронного зв’язку з використанням електронного цифрового підпису відповідальних осіб відповідно до вимог законодавства у сфері електронного документообігу та електронного підпису;

            - на паперових носіях разом з копією в електронній формі;

            - на паперових носіях, якщо трудові договори укладено не більше ніж із п’ятьма особами.

            Інформація, що міститься у Повідомленні, вноситься до реєстру страхувальників та реєстру застрахованих осіб відповідно до Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування». Форма Повідомлення затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 17 червня 2015 року № 413.

Звільнення майна платника податків з податкової застави

 

               ДПІ у Соборному районі м. Дніпра ГУ ДФС у Дніпропетровській області повідомляє. Відповідно до п. 93.2 ст. 93 Податкового кодексу України (далі - ПКУ) підставою для звільнення майна платника податків з-під податкової застави та її виключення з відповідних державних реєстрів є відповідний документ, що засвідчує закінчення будь-якої з подій, визначених підпунктами 93.1.1 - 93.1.5 п. 93.1 ст. 93 ПКУ.

            Так, згідно з п. 93.1 ст. 93 ПКУ майно платника податків звільняється з податкової застави з дня:

            - отримання контролюючим органом підтвердження повного погашення суми податкового боргу в установленому законодавством порядку;

            - визнання податкового боргу безнадійним;

            - набрання законної сили відповідним рішенням суду про припинення податкової застави у межах процедур, визначених законодавством з питань банкрутства;

            - отримання платником податків рішення відповідного органу про скасування раніше прийнятих рішень щодо нарахування суми грошового зобов’язання або його частини (пені та штрафних санкцій) внаслідок проведення процедури адміністративного або судового оскарження.

 

Фактична перевірка здійснюється без попередження платника податків

 

               ДПІ у Соборному районі м. Дніпра ГУ ДФС у Дніпропетровській області повідомляє. Порядок проведення фактичної перевірки визначено ст. 80 Податкового кодексу України.
Така перевірка може проводитися на підставі рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, оформленого наказом, копія якого вручається платнику податків або його уповноваженому представнику, або особам, які фактично проводять розрахункові операції, під розписку до початку проведення такої перевірки, та за наявності хоча б однієї з таких підстав:

              у разі коли за результатами перевірок інших платників податків виявлено факти, які свідчать про можливі порушення платником податків законодавства щодо виробництва та обігу підакцизних товарів, здійснення платником податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності патентів, ліцензій та інших документів, контроль за наявністю яких покладено на контролюючі органи, та виникає необхідність перевірки таких фактів;

               у разі наявності та/або отримання в установленому законодавством порядку інформації від державних органів або органів місцевого самоврядування, яка свідчить про можливі порушення платником податків законодавства, контроль за яким покладено на контролюючі органи, зокрема, щодо здійснення платниками податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності патентів, ліцензій, та інших документів, контроль за наявністю яких покладено на контролюючі органи, виробництва та обігу підакцизних товарів;

              письмового звернення покупця (споживача), оформленого відповідно до закону, про порушення платником податків установленого порядку проведення розрахункових операцій, касових операцій, патентування або ліцензування;

             неподання суб’єктом господарювання в установлений законом строк обов’язкової звітності про використання реєстраторів розрахункових операцій, розрахункових книжок та книг обліку розрахункових операцій, подання їх із нульовими показниками;

             у разі наявності та/або отримання в установленому законодавством порядку інформації про порушення вимог законодавства в частині виробництва, обліку, зберігання та транспортування спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів та цільового використання спирту платниками податків, обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками, а також здійснення функцій, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, пального;

            у разі виявлення за результатами попередньої перевірки порушення законодавства з питань, визначених у п.п. 75.1.3 п. 75.1 ст. 75 Податкового кодексу України;

            у разі наявності та/або отримання в установленому законодавством порядку інформації про використання праці найманих осіб без належного оформлення трудових відносин та виплати роботодавцями доходів у вигляді заробітної плати без сплати податків до бюджету, а також здійснення фізичною особою підприємницької діяльності без державної реєстрації.

            Відповідно до п. 82.3 ст. 82 ПКУ тривалість перевірок, визначених ст. 80 ПКУ, не повинна перевищувати 10 діб. Продовження строку таких перевірок здійснюється за рішенням керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу не більш як на 5 діб.
Підставами для подовження строку перевірки є:

     заява суб’єкта господарювання (у разі необхідності подання ним документів, які стосуються питань перевірки) (п.п. 82.3.1 п. 82.3 ст. 82 ПКУ);

     змінний режим роботи або підсумований облік робочого часу суб’єкта господарювання та/або його господарських об’єктів (п.п. 82.3.2 п. 82.3 ст. 82 ПКУ).

 

Неповнолітня дитина отримує подарунок (спадщину) – батьки подають декларацію

 

               ДПІ у Соборному районі м. Дніпра ГУ ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що відповідно до п. 174.6 ст. 174 Податкового кодексу України об’єкти дарування, зазначені в п. 174.1 ст. 174 ПКУ, подаровані платнику податку іншою фізичною особою, оподатковуються згідно з правилами, встановленими розд. IV ПКУ для оподаткування спадщини.

            За нульовою ставкою податку на доходи фізичних осіб оподатковуються об’єкти спадщини (дарування), що успадковуються членами сім’ї спадкодавця першого та другого ступенів споріднення (п.п. «а» п.п. 174.2.1 п. 174.2 ст. 174 ПКУ). Відповідно до п.п. 14.1.263 Податкового кодексу України членами сім’ї фізичної особи першого ступеня споріднення для цілей розд. IV ПКУ вважаються її батьки, її чоловік або дружина, діти такої фізичної особи, у тому числі усиновлені., а членами сім’ї фізичної особи другого ступеня споріднення для цілей розд. IV ПКУ вважаються її рідні брати та сестри, її баба та дід з боку матері і з боку батька, онуки.

            Згідно з п. 174.3 ст. 174 ПКУ особами, відповідальними за сплату (перерахування) податку до бюджету, є спадкоємці, які отримали спадщину. Дохід у вигляді вартості успадкованого майна (кошти, майно, майнові чи немайнові права) у межах, що підлягає оподаткуванню, і зазначається в річній податковій декларації, крім спадкоємців-нерезидентів, які зобов’язані сплатити податок до нотаріального оформлення об’єктів спадщини або в сільських населених пунктах - до оформлення уповноваженою на це посадовою особою відповідного органу місцевого самоврядування за місцем відкриття спадщини, та спадкоємців, які отримали у спадщину об’єкти, що оподатковуються за нульовою ставкою податку на доходи фізичних осіб, а також іншими спадкоємцями - резидентами, які сплатили податок до нотаріального оформлення об’єктів спадщини або в сільських населених пунктах - до оформлення уповноваженою на це посадовою особою відповідного органу місцевого самоврядування за місцем відкриття спадщини. Згідно з п. 179.6 ст. 179 ПКУ обов’язок щодо заповнення та подання податкової декларації від імені платника податку покладається на опікуна або піклувальника - щодо доходів, отриманих малолітньою/неповнолітньою особою.

            Відповідно до п. 99.2 ст. 99 ПКУ грошові зобов’язання малолітніх/неповнолітніх осіб виконуються їх батьками (усиновителями), опікунами (піклувальниками) до набуття малолітніми/неповнолітніми особами цивільної дієздатності в повному обсязі.
Батьки (усиновителі) малолітніх/неповнолітніх і малолітні/неповнолітні у разі невиконання грошових зобов’язань малолітніх/неповнолітніх несуть солідарну майнову відповідальність за погашення грошових зобов’язань та/або податкового боргу.

            Враховуючи вищевикладене, батьки (усиновителі) та опікуни (піклувальники) у разі отримання малолітньою/неповнолітньою дитиною подарунку (спадщини) від особи не першого/другого ступеня споріднення, повинні подати податкову декларацію від імені малолітньої/неповнолітньої дитини та сплатити податок на доходи фізичних осіб, відповідно до п.п. 174.2.2 п. 174.2 ст. 174 ПКУ.

 

Споживачі мають можливість перевірити касовий чек в електронному кабінеті

 

            ДПІ у Соборному районі м. Дніпра ГУ ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що у відкритій частині сервісу «Електронний кабінет», доступ до якої здійснюється у режимі реального часу (24/7/365) без ідентифікації особи за посиланням cabinet.sfs.gov.ua/cashregs/check, через новий електронний сервіс споживачі мають можливість перевірити касовий чек, а саме: встановлення достовірності даних чеку та факту передачі до ДФС. Це є запорукою захисту прав громадян як споживачів, а також запобіжником зловживань під час здійснення розрахункових операцій.

            Споживачі у разі відсутності або невідповідності реквізитів чеків на сервері ДФС наявному розрахунковому документу можуть направляти до ДФС письмові звернення із цих питань з додаванням копій отриманих розрахункових документів для організації та проведення відповідних контрольно-перевірочних заходів.

            Також, у разі отримання користувачами фіскального чеку, який викликає сумніви, вони теж можуть надіслати до ДФС електронний лист із прикріпленим фото чеку.

            Пошук електронного чеку здійснюється за його фіскальним номером та датою. Для пошуку та перегляду фіскального касового чеку необхідно ввести: фіскальний номер РРО дату та час видачі чеку (для традиційних РРО).

 

При відсутності фіскального чеку в базах ДФС, можливо ініціювати перевірку продавця

 

               ДПІ у Соборному районі м. Дніпра ГУ ДФС у Дніпропетровській області повідомляє. Відповідальність щодо видачі фіскальних чеків та проведення їх у відкритій частині Електронного кабінету, у сервісі перегляду чеків покладено Законом на підприємців.

            За допомогою цього сервісу усі споживачі можуть оперативно перевірити фактичну передачу електронної копії отриманого фіскального чека до інформаційних баз ДФС. Наявність такої копії або її відсутність в базах ДФС може свідчити про дотримання або недотримання суб’єктом господарювання вимог чинного законодавства.

            За результатами отриманих звернень споживачів про відсутність того чи іншого фіскального чека в інформаційних базах ДФС, органами доходів і зборів проводяться фактичні перевірки суб’єктів господарювання. За їх результатами встановлюються порушення вимог чинного законодавства в частині невидачі фіскальних чеків, відсутності на товарах марок акцизного збору, порушення порядку обліку товарних запасів, програмування РРО тощо.

            Звертаємо увагу, що у разі відсутності в інформаційних базах ДФС отриманого на руки фіскального чека у паперовому вигляді, споживачі можуть звернутись до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області з цього питання для оперативного реагування органами ДФС та вжиття відповідних заходів реагування і припинення порушень вимог чинного законодавства.

Порядок відображення при нецільовому використанні товарів, звільнених від ПДВ

 

               ДПІ у Соборному районі м.Дніпра Головного управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що згідно із п.п. 16.1.6 п. 16.1 ст. 16 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) платник податків зобов’язаний подавати контролюючим органам інформацію, відомості про суми коштів, не сплачених до бюджету в зв’язку з отриманням податкових пільг (суми отриманих пільг) та напрями їх використання (щодо умовних податкових пільг – пільг, що надаються за умови використання коштів, вивільнених у суб’єкта господарювання внаслідок надання пільги, у визначеному державою порядку).

            Разом з цим, пільги, отримані під час ввезення (пересилання) товарів на митну територію України, як преференції відображаються у відповідній графі митної декларації.

            Згідно з п. 8 розд. V Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 28.01.2016 № 21, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 29.01.2016 за № 159/28289 із змінами і доповненнями, у рядку 8 податкової декларації з ПДВ зазначаються суми збільшення податкових зобов’язань, що виникають у зв’язку з нецільовим використанням товарів, ввезених на митну територію України із застосуванням звільнення від сплати ПДВ у пільговому режимі.

            Отже, у разі нецільового використання товарів, ввезених із застосуванням звільнення від ПДВ, платник податку зобов’язаний у рядку 8 податкової декларації з ПДВ відобразити податкові зобов’язання, які не були сплачені при ввезенні таких товарів у зв’язку із застосуванням звільнення. При нарахуванні таких податкових зобов’язань платник податку не складає податкову накладну та не реєструє її в Єдиному реєстрі податкових накладних, оскільки нормами ПКУ не передбачено складання податкової накладної за такою операцією.

 

Іноземні громадяни та особи без громадянства не мають права на пільги щодо сплати земельного податку

 

               ДПІ у Соборному районі м.Дніпра Головного управління ДФС у Дніпропетровській області інформує, що відповідно до п. 281.1 ст. 281 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) від сплати земельного податку (далі – податок) звільняються інваліди першої і другої груп, фізичні особи, які виховують трьох і більше дітей віком до 18 років, пенсіонери (за віком), ветерани війни та особи, на яких поширюється дія Закону України від 22 жовтня 1993 року № 3551-XII «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» із змінами та доповненнями, та фізичні особи, визнані законом особами, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.

            Пунктом 281.2 ст. 281 ПКУ передбачено, що звільнення від сплати податку за земельні ділянки, передбачене для відповідної категорії фізичних осіб п. 281.1 ст. 281 ПКУ, поширюється на земельні ділянки за кожним видом використання у межах граничних норм:

- для ведення особистого селянського господарства – у розмірі не більш як 2 гектари;

- для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка): у селах – не більш як 0,25 гектара, в селищах – не більш як 0,15 гектара, в містах – не більш як 0,10 гектара;

- для індивідуального дачного будівництва – не більш як 0,10 гектара;

- для будівництва індивідуальних гаражів – не більш як 0,01 гектара;

- для ведення садівництва – не більш як 0,12 гектара.

            Статтею 121 Земельного кодексу України від 25 жовтня 2001 року № 2768-III із змінами та доповненнями право на безоплатне отримання із земель державної або комунальної власності земельних ділянок, у межах зазначених граничних норм, мають громадяни України. Іноземні громадяни та особи без громадянства не мають права набувати права власності на земельні ділянки на підставі безоплатної передачі із земель державної і комунальної власності.

            Отже, іноземні громадяни та особи без громадянства не користуються пільгами щодо сплати земельного податку.

Як оподатковуються подарунки, надані профспілкою

 

               ДПІ у Соборному районі м. Дніпра ГУ ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що відповідно до пп. 165.1.39 ПКУ до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включається вартість дарунків, якщо їх вартість не перевищує 25 відсотків однієї мінімальної заробітної плати у розрахунку на місяць, встановленої на 1 січня звітного податкового року, за винятком грошових виплат у будь-якій сумі.

            Таким чином, подарунок, наданий профспілкою своїм членам, вартість якого не перевищує 25 відсотків мінімальної зарплати (у 2018 році – 931 грн.) в місяць, не оподатковується. Сума перевищення вартості подарунку оподатковується податковим агентом, в даному випадку профспілковою організацією, з використанням коефіцієнта за ставкою 18 відсотків.

            Статтею164 Кодексу встановлено правила визначення суми податку у випадку, якщо додаткові блага надаються у негрошовій формі.

            Відповідно з п. 164.5 ст. 164 Кодексу під час нарахування доходів у будь-якій негрошовій формі базою оподаткування є вартість такого доходу, розрахована за звичайними цінами, правила визначення яких встановлені згідно з цим же Кодексом, помножена на коефіцієнт, який обчислюється за такою формулою:

К = 100 : (100 - Сп), де:

К - коефіцієнт; Сп - ставка податку, встановлена для таких доходів на момент їх нарахування.

 

Розстрочення та відстрочення заборгованості по сплаті ЄСВ неможливе

 

               ДПІ у Соборному районі м. Дніпра ГУ ДФС у Дніпропетровській області повідомляє платників, які мають заборгованість зі сплати  ЄСВ, чинним законодавством, що регулює порядок нарахування, обчислення і сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, не передбачено розстрочення та відстрочення заборгованості по сплаті ЄСВ.

            Відповідно до частини 12 ст. 9 Закону України від 8 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» зі змінами та доповненнями ЄСВ підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника. За наявності у платника ЄСВ одночасно із зобов’язаннями із сплати ЄСВ зобов’язань із сплати податків, інших обов’язкових платежів, передбачених законом, або зобов’язань перед іншими кредиторами зобов’язання із сплати ЄСВ виконуються в першу чергу і мають пріоритет перед усіма іншими зобов’язаннями, крім зобов’язань з виплати заробітної плати (доходу).

            У разі несвоєчасної або не в повному обсязі сплати ЄСВ до платника застосовуються фінансові санкції, передбачені цим Законом, а посадові особи, винні в порушенні законодавства про збір та ведення обліку ЄСВ, несуть дисциплінарну, адміністративну, цивільно-правову або кримінальну відповідальність згідно із законом (частина 11 ст. 9 Закону № 2464).

 

При нарахуванні заробітної плати за грудень – не забудьте зробити річний перерахунок правильності нарахування ПДФО

 

            ДПІ у Соборному районі м. Дніпра ГУ ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що порядок проведення перерахунку сум доходів та наданих податкових соціальних пільг встановлений п. 169.4 ст. 169 розд. IV Податкового кодексу України.

            Відповідно до п.п. 169.4.1 п. 169.4 ст. 169 ПКУ якщо платник податку отримує доходи у вигляді заробітної плати за період її збереження згідно із законодавством, у тому числі за час відпустки або перебування платника податку на лікарняному, то з метою визначення граничної суми доходу, що дає право на отримання податкової соціальної пільги, та в інших випадках їх оподаткування, такі доходи (їх частина) відносяться до відповідних податкових періодів їх нарахування.

            Перерахунок полягає в уточненні виплачуваних протягом року місячних доходів з урахуванням сум, які були нараховані безпосередньо за відповідні звітні місяці (відпускні, лікарняні тощо). Уточнені місячні оподатковувані доходи розраховуються кожний окремо як об’єкти оподаткування

            Згідно з п.п. 169.4.2 п. 169.4 ст. 169 ПКУ роботодавець платника податку зобов’язаний здійснити, у тому числі за місцем застосування податкової соціальної пільги, перерахунок суми доходів, нарахованих такому платнику податку у вигляді заробітної плати, а також суми наданої податкової соціальної пільги:

за наслідками кожного звітного податкового року під час нарахування заробітної плати за останній місяць звітного року;

під час проведення розрахунку за останній місяць застосування податкової соціальної пільги у разі зміни місця її застосування за самостійним рішенням платника податку або у випадках, визначених п.п. 169.2.3 п. 169.2 ст. 169 ПКУ (обмеження щодо застосування податкової соціальної пільги);

під час проведення остаточного розрахунку з платником податку, який припиняє трудові відносини з таким роботодавцем.

            Відповідно до п.п. 169.4.3 п. 169.4 ст. 169 ПКУ роботодавець та/або податковий агент має право здійснювати перерахунок сум нарахованих доходів, утриманого податку за будь-який період та у будь-яких випадках для визначення правильності оподаткування, незалежно від того, чи має платник податку право на застосування податкової соціальної пільги.
Згідно з п.п. 169.4.4 п. 169.4 ст. 169 ПКУ якщо внаслідок здійсненого перерахунку виникає недоплата утриманого податку, то сума такої недоплати стягується роботодавцем за рахунок суми будь-якого оподатковуваного доходу (після його оподаткування) за відповідний місяць, а в разі недостатності суми такого доходу - за рахунок оподатковуваних доходів наступних місяців, до повного погашення суми такої недоплати. Результати проведеного перерахунку сум доходів, нарахованих (виплачених) платнику податку, податковий агент відображає в податковому розрахунку за формою N 1ДФ, форму та порядок заповнення якого затверджено наказом Міністерства фінансів України від 13.01.2015 N 4, в тому кварталі, в якому проведено такий перерахунок.

 

Коди бюджетної класифікації

 

               ДПІ у Соборному районі м. Дніпра ГУ ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що з огляду на статтю 8 Бюджетного кодексу України від 08.07.2010 №2456-VI із змінами та доповненнями бюджетна класифікація є обов’язковою для застосування всіма учасниками бюджетного процесу в межах бюджетних повноважень. Однією зі складових частин бюджетної класифікації є класифікація доходів бюджету.

            Наказом Міністерства фінансів України від 14.01.2011 № 11 «Про бюджетну класифікацію» із змінами та доповненнями затверджено Класифікацію доходів бюджету, згідно з якою, зокрема:

            11010100 – податок на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами, із доходів платника податку у вигляді заробітної плати;

            11010400 – податок на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами, із доходів платника податку інших ніж заробітна плата.

            Таким чином, при сплаті до бюджету податку на доходи фізичних осіб, утриманого із доходів платника податку інших ніж заробітна плата, в тому числі  із сум винагороди за договорами цивільно-правового характеру, необхідно використовувати код бюджетної класифікації 11010400.

 

 Внесено зміни до форми податкової накладної

 

               ДПІ у Соборному районі м.Дніпра Головного управління ДФС у Дніпропетровській області інформує, що Державною фіскальною службою України у розділі «Повідомлення та нагадування» повідомлено про те, що наказом Міністерства фінансів України від 17.09.2018 № 763 „Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 31 грудня 2015 № 1307” (далі – наказ № 763) внесено зміни до форми податкової накладної та розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної (далі – розрахунок коригування), а також до Порядку заповнення податкової накладної.

            Згідно з пунктом 4 наказу № 763, цей наказ набирає чинності з першого числа місяця, що настає за місяцем його офіційного опублікування, крім абзацу другого пункту 6 та пункту 8 Змін до Порядку заповнення податкової накладної, затверджених цим наказом, які набирають чинності з 01 січня 2020 року.

            Наказ № 763 опубліковано 06.11.2018 у виданні „Офіційний вісник України”, № 85 та набирає чинності 01 грудня 2018 року.

            Наголошуємо, що з 01 грудня 2018 року реєстрація податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюватиметься за формою, затвердженою наказом № 763, незалежно від дати складання таких податкових накладних та розрахунків коригування.

Легалізація трудових відносин – це законодавчо закріплені права працюючих громадян сьогодні та гарантоване майбутнє завтра

 

               ДПІ у Соборному районі м.Дніпра Головного управління ДФС у Дніпропетровській області інформує. Питання виплати офіційної заробітної плати та офіційного працевлаштування дуже актуальна тема у нашому суспільстві. На даний час виплати заробітної плати в «конверті» та нелегальна робота стали, нажаль, нормою життя наших громадян та роботодавців.

            Кожному громадянину слід зрозуміти, що захистити себе він зможе тільки законним шляхом, і це можливо лише за умови належного оформлення трудових відносин з роботодавцем.

Не варто забувати, що виплата заробітної плати без сплати встановлених податків і зборів є також грубим порушенням декількох законів України та підпадає під адміністративну і кримінальну відповідальності.

            Крім того, виплата заробітної плати в «конвертах» та у розмірах, нижчих за мінімальний рівень, по-перше, позбавляє громадян соціального захисту, гарантованого державою. По-друге, до місцевих бюджетів не надходять необхідні кошти, що безпосередньо відбивається на рівні життя громадян і на розв' язанні безлічі соціальних проблем місцевих громад. Скорочується і фінансування соціальних статей з держбюджету.

            Тобто, легалізація зарплати та збільшення робочих місць не тільки вирішить проблему зайнятості населення, а й надасть додаткові кошти для вирішення соціальних та побутових проблем громад регіону.

            Відповідно до Розпорядження КМУ від 05 вересня 2018 року №649-р Державна фіскальна служба України разом с Пенсійним фондом України, Управлінням праці, Національною поліцією, органами місцевого самоврядування у складі робочих груп проводять контрольно-перевірочні заходи з обстеженням об’єктів на предмет легальної зайнятості населення.

            Першочергова задача таких груп спрямована на категорію платників, щодо яких в автоматичному режимі виявлені ризики виплати зарплати в «конвертах», або виплати зарплати нижче встановленого законодавством мінімуму та щодо яких до ГУ ДФС надійшли скарги від громадян про порушення їх трудових прав.

            Слід зауважити, що це стосується найбільш ризикових сфер послуг, де найчастіше роботодавці використовують нелегальну найману працю – в  стоматології, перукарнях, СТО, ресторанному бізнесу, оптовій та роздрібній торгівлі, будівництві, сільському господарстві.

            На теперішній час фіскальна служба все більш відходить від каральної функції. В першу чергу важливо, щоб працівник був офіційно оформлений, соціально захищений, а з його заробітної плати своєчасно сплачувались податки та збори. Тільки тоді, коли це добре усвідомлять і підприємці-роботодавці, і наймані працівники, буде гарантовано успішний розвиток всієї держави.

Щоб уникнути штрафних санкцій своєчасно повідомте органи фіскальної служби про прийняття працівників на роботу

 

               ДПІ у Соборному районі м. Дніпра ГУ ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що постановою Кабінету Міністрів України від 17 червня 2015 року № 413 «Про порядок повідомлення Державній фіскальній службі та її територіальним органам про прийняття працівника на роботу» затверджено наступне.

            Повідомлення подається власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом (особою) чи фізичною особою до територіальних органів Державної фіскальної служби за місцем обліку їх як платника єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) за формою згідно з додатком до початку роботи працівника за укладеним трудовим договором одним із таких способів:

            - засобами електронного зв’язку з використанням електронного цифрового підпису відповідальних осіб відповідно до вимог законодавства у сфері електронного документообігу та електронного підпису;

            - на паперових носіях разом з копією в електронній формі;

            - на паперових носіях, якщо трудові договори укладено не більше ніж із п’ятьма особами.

            Інформація, що міститься у Повідомленні, вноситься до реєстру страхувальників та реєстру застрахованих осіб відповідно до Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування». Форма Повідомлення затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 17 червня 2015 року № 413.

Звільнення майна платника податків з податкової застави

 

               ДПІ у Соборному районі м. Дніпра ГУ ДФС у Дніпропетровській області повідомляє. Відповідно до п. 93.2 ст. 93 Податкового кодексу України (далі - ПКУ) підставою для звільнення майна платника податків з-під податкової застави та її виключення з відповідних державних реєстрів є відповідний документ, що засвідчує закінчення будь-якої з подій, визначених підпунктами 93.1.1 - 93.1.5 п. 93.1 ст. 93 ПКУ.

            Так, згідно з п. 93.1 ст. 93 ПКУ майно платника податків звільняється з податкової застави з дня:

            - отримання контролюючим органом підтвердження повного погашення суми податкового боргу в установленому законодавством порядку;

            - визнання податкового боргу безнадійним;

            - набрання законної сили відповідним рішенням суду про припинення податкової застави у межах процедур, визначених законодавством з питань банкрутства;

            - отримання платником податків рішення відповідного органу про скасування раніше прийнятих рішень щодо нарахування суми грошового зобов’язання або його частини (пені та штрафних санкцій) внаслідок проведення процедури адміністративного або судового оскарження.

 

Фактична перевірка здійснюється без попередження платника податків

 

               ДПІ у Соборному районі м. Дніпра ГУ ДФС у Дніпропетровській області повідомляє. Порядок проведення фактичної перевірки визначено ст. 80 Податкового кодексу України.
Така перевірка може проводитися на підставі рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, оформленого наказом, копія якого вручається платнику податків або його уповноваженому представнику, або особам, які фактично проводять розрахункові операції, під розписку до початку проведення такої перевірки, та за наявності хоча б однієї з таких підстав:

              у разі коли за результатами перевірок інших платників податків виявлено факти, які свідчать про можливі порушення платником податків законодавства щодо виробництва та обігу підакцизних товарів, здійснення платником податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності патентів, ліцензій та інших документів, контроль за наявністю яких покладено на контролюючі органи, та виникає необхідність перевірки таких фактів;

               у разі наявності та/або отримання в установленому законодавством порядку інформації від державних органів або органів місцевого самоврядування, яка свідчить про можливі порушення платником податків законодавства, контроль за яким покладено на контролюючі органи, зокрема, щодо здійснення платниками податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності патентів, ліцензій, та інших документів, контроль за наявністю яких покладено на контролюючі органи, виробництва та обігу підакцизних товарів;

              письмового звернення покупця (споживача), оформленого відповідно до закону, про порушення платником податків установленого порядку проведення розрахункових операцій, касових операцій, патентування або ліцензування;

             неподання суб’єктом господарювання в установлений законом строк обов’язкової звітності про використання реєстраторів розрахункових операцій, розрахункових книжок та книг обліку розрахункових операцій, подання їх із нульовими показниками;

             у разі наявності та/або отримання в установленому законодавством порядку інформації про порушення вимог законодавства в частині виробництва, обліку, зберігання та транспортування спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів та цільового використання спирту платниками податків, обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками, а також здійснення функцій, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, пального;

            у разі виявлення за результатами попередньої перевірки порушення законодавства з питань, визначених у п.п. 75.1.3 п. 75.1 ст. 75 Податкового кодексу України;

            у разі наявності та/або отримання в установленому законодавством порядку інформації про використання праці найманих осіб без належного оформлення трудових відносин та виплати роботодавцями доходів у вигляді заробітної плати без сплати податків до бюджету, а також здійснення фізичною особою підприємницької діяльності без державної реєстрації.

            Відповідно до п. 82.3 ст. 82 ПКУ тривалість перевірок, визначених ст. 80 ПКУ, не повинна перевищувати 10 діб. Продовження строку таких перевірок здійснюється за рішенням керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу не більш як на 5 діб.
Підставами для подовження строку перевірки є:

     заява суб’єкта господарювання (у разі необхідності подання ним документів, які стосуються питань перевірки) (п.п. 82.3.1 п. 82.3 ст. 82 ПКУ);

     змінний режим роботи або підсумований облік робочого часу суб’єкта господарювання та/або його господарських об’єктів (п.п. 82.3.2 п. 82.3 ст. 82 ПКУ).

 

Неповнолітня дитина отримує подарунок (спадщину) – батьки подають декларацію

 

               ДПІ у Соборному районі м. Дніпра ГУ ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що відповідно до п. 174.6 ст. 174 Податкового кодексу України об’єкти дарування, зазначені в п. 174.1 ст. 174 ПКУ, подаровані платнику податку іншою фізичною особою, оподатковуються згідно з правилами, встановленими розд. IV ПКУ для оподаткування спадщини.

            За нульовою ставкою податку на доходи фізичних осіб оподатковуються об’єкти спадщини (дарування), що успадковуються членами сім’ї спадкодавця першого та другого ступенів споріднення (п.п. «а» п.п. 174.2.1 п. 174.2 ст. 174 ПКУ). Відповідно до п.п. 14.1.263 Податкового кодексу України членами сім’ї фізичної особи першого ступеня споріднення для цілей розд. IV ПКУ вважаються її батьки, її чоловік або дружина, діти такої фізичної особи, у тому числі усиновлені., а членами сім’ї фізичної особи другого ступеня споріднення для цілей розд. IV ПКУ вважаються її рідні брати та сестри, її баба та дід з боку матері і з боку батька, онуки.

            Згідно з п. 174.3 ст. 174 ПКУ особами, відповідальними за сплату (перерахування) податку до бюджету, є спадкоємці, які отримали спадщину. Дохід у вигляді вартості успадкованого майна (кошти, майно, майнові чи немайнові права) у межах, що підлягає оподаткуванню, і зазначається в річній податковій декларації, крім спадкоємців-нерезидентів, які зобов’язані сплатити податок до нотаріального оформлення об’єктів спадщини або в сільських населених пунктах - до оформлення уповноваженою на це посадовою особою відповідного органу місцевого самоврядування за місцем відкриття спадщини, та спадкоємців, які отримали у спадщину об’єкти, що оподатковуються за нульовою ставкою податку на доходи фізичних осіб, а також іншими спадкоємцями - резидентами, які сплатили податок до нотаріального оформлення об’єктів спадщини або в сільських населених пунктах - до оформлення уповноваженою на це посадовою особою відповідного органу місцевого самоврядування за місцем відкриття спадщини. Згідно з п. 179.6 ст. 179 ПКУ обов’язок щодо заповнення та подання податкової декларації від імені платника податку покладається на опікуна або піклувальника - щодо доходів, отриманих малолітньою/неповнолітньою особою.

            Відповідно до п. 99.2 ст. 99 ПКУ грошові зобов’язання малолітніх/неповнолітніх осіб виконуються їх батьками (усиновителями), опікунами (піклувальниками) до набуття малолітніми/неповнолітніми особами цивільної дієздатності в повному обсязі.
Батьки (усиновителі) малолітніх/неповнолітніх і малолітні/неповнолітні у разі невиконання грошових зобов’язань малолітніх/неповнолітніх несуть солідарну майнову відповідальність за погашення грошових зобов’язань та/або податкового боргу.

            Враховуючи вищевикладене, батьки (усиновителі) та опікуни (піклувальники) у разі отримання малолітньою/неповнолітньою дитиною подарунку (спадщини) від особи не першого/другого ступеня споріднення, повинні подати податкову декларацію від імені малолітньої/неповнолітньої дитини та сплатити податок на доходи фізичних осіб, відповідно до п.п. 174.2.2 п. 174.2 ст. 174 ПКУ.

 

Споживачі мають можливість перевірити касовий чек в електронному кабінеті

 

            ДПІ у Соборному районі м. Дніпра ГУ ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що у відкритій частині сервісу «Електронний кабінет», доступ до якої здійснюється у режимі реального часу (24/7/365) без ідентифікації особи за посиланням cabinet.sfs.gov.ua/cashregs/check, через новий електронний сервіс споживачі мають можливість перевірити касовий чек, а саме: встановлення достовірності даних чеку та факту передачі до ДФС. Це є запорукою захисту прав громадян як споживачів, а також запобіжником зловживань під час здійснення розрахункових операцій.

            Споживачі у разі відсутності або невідповідності реквізитів чеків на сервері ДФС наявному розрахунковому документу можуть направляти до ДФС письмові звернення із цих питань з додаванням копій отриманих розрахункових документів для організації та проведення відповідних контрольно-перевірочних заходів.

            Також, у разі отримання користувачами фіскального чеку, який викликає сумніви, вони теж можуть надіслати до ДФС електронний лист із прикріпленим фото чеку.

            Пошук електронного чеку здійснюється за його фіскальним номером та датою. Для пошуку та перегляду фіскального касового чеку необхідно ввести: фіскальний номер РРО дату та час видачі чеку (для традиційних РРО).

Коди бюджетної класифікації

 

               ДПІ у Соборному районі м. Дніпра ГУ ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що з огляду на статтю 8 Бюджетного кодексу України від 08.07.2010 №2456-VI із змінами та доповненнями бюджетна класифікація є обов’язковою для застосування всіма учасниками бюджетного процесу в межах бюджетних повноважень. Однією зі складових частин бюджетної класифікації є класифікація доходів бюджету.

            Наказом Міністерства фінансів України від 14.01.2011 № 11 «Про бюджетну класифікацію» із змінами та доповненнями затверджено Класифікацію доходів бюджету, згідно з якою, зокрема:

            11010100 – податок на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами, із доходів платника податку у вигляді заробітної плати;

            11010400 – податок на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами, із доходів платника податку інших ніж заробітна плата.

            Таким чином, при сплаті до бюджету податку на доходи фізичних осіб, утриманого із доходів платника податку інших ніж заробітна плата, в тому числі  із сум винагороди за договорами цивільно-правового характеру, необхідно використовувати код бюджетної класифікації 11010400.

 

 Внесено зміни до форми податкової накладної

 

               ДПІ у Соборному районі м.Дніпра Головного управління ДФС у Дніпропетровській області інформує, що Державною фіскальною службою України у розділі «Повідомлення та нагадування» повідомлено про те, що наказом Міністерства фінансів України від 17.09.2018 № 763 „Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 31 грудня 2015 № 1307” (далі – наказ № 763) внесено зміни до форми податкової накладної та розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної (далі – розрахунок коригування), а також до Порядку заповнення податкової накладної.

            Згідно з пунктом 4 наказу № 763, цей наказ набирає чинності з першого числа місяця, що настає за місяцем його офіційного опублікування, крім абзацу другого пункту 6 та пункту 8 Змін до Порядку заповнення податкової накладної, затверджених цим наказом, які набирають чинності з 01 січня 2020 року.

            Наказ № 763 опубліковано 06.11.2018 у виданні „Офіційний вісник України”, № 85 та набирає чинності 01 грудня 2018 року.

            Наголошуємо, що з 01 грудня 2018 року реєстрація податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюватиметься за формою, затвердженою наказом № 763, незалежно від дати складання таких податкових накладних та розрахунків коригування.

Легалізація трудових відносин – це законодавчо закріплені права працюючих громадян сьогодні та гарантоване майбутнє завтра

 

               ДПІ у Соборному районі м.Дніпра Головного управління ДФС у Дніпропетровській області інформує. Питання виплати офіційної заробітної плати та офіційного працевлаштування дуже актуальна тема у нашому суспільстві. На даний час виплати заробітної плати в «конверті» та нелегальна робота стали, нажаль, нормою життя наших громадян та роботодавців.

            Кожному громадянину слід зрозуміти, що захистити себе він зможе тільки законним шляхом, і це можливо лише за умови належного оформлення трудових відносин з роботодавцем.

Не варто забувати, що виплата заробітної плати без сплати встановлених податків і зборів є також грубим порушенням декількох законів України та підпадає під адміністративну і кримінальну відповідальності.

            Крім того, виплата заробітної плати в «конвертах» та у розмірах, нижчих за мінімальний рівень, по-перше, позбавляє громадян соціального захисту, гарантованого державою. По-друге, до місцевих бюджетів не надходять необхідні кошти, що безпосередньо відбивається на рівні життя громадян і на розв' язанні безлічі соціальних проблем місцевих громад. Скорочується і фінансування соціальних статей з держбюджету.

            Тобто, легалізація зарплати та збільшення робочих місць не тільки вирішить проблему зайнятості населення, а й надасть додаткові кошти для вирішення соціальних та побутових проблем громад регіону.

            Відповідно до Розпорядження КМУ від 05 вересня 2018 року №649-р Державна фіскальна служба України разом с Пенсійним фондом України, Управлінням праці, Національною поліцією, органами місцевого самоврядування у складі робочих груп проводять контрольно-перевірочні заходи з обстеженням об’єктів на предмет легальної зайнятості населення.

            Першочергова задача таких груп спрямована на категорію платників, щодо яких в автоматичному режимі виявлені ризики виплати зарплати в «конвертах», або виплати зарплати нижче встановленого законодавством мінімуму та щодо яких до ГУ ДФС надійшли скарги від громадян про порушення їх трудових прав.

            Слід зауважити, що це стосується найбільш ризикових сфер послуг, де найчастіше роботодавці використовують нелегальну найману працю – в  стоматології, перукарнях, СТО, ресторанному бізнесу, оптовій та роздрібній торгівлі, будівництві, сільському господарстві.

            На теперішній час фіскальна служба все більш відходить від каральної функції. В першу чергу важливо, щоб працівник був офіційно оформлений, соціально захищений, а з його заробітної плати своєчасно сплачувались податки та збори. Тільки тоді, коли це добре усвідомлять і підприємці-роботодавці, і наймані працівники, буде гарантовано успішний розвиток всієї держави.

Щоб уникнути штрафних санкцій своєчасно повідомте органи фіскальної служби про прийняття працівників на роботу

 

               ДПІ у Соборному районі м. Дніпра ГУ ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що постановою Кабінету Міністрів України від 17 червня 2015 року № 413 «Про порядок повідомлення Державній фіскальній службі та її територіальним органам про прийняття працівника на роботу» затверджено наступне.

            Повідомлення подається власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом (особою) чи фізичною особою до територіальних органів Державної фіскальної служби за місцем обліку їх як платника єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) за формою згідно з додатком до початку роботи працівника за укладеним трудовим договором одним із таких способів:

            - засобами електронного зв’язку з використанням електронного цифрового підпису відповідальних осіб відповідно до вимог законодавства у сфері електронного документообігу та електронного підпису;

            - на паперових носіях разом з копією в електронній формі;

            - на паперових носіях, якщо трудові договори укладено не більше ніж із п’ятьма особами.

            Інформація, що міститься у Повідомленні, вноситься до реєстру страхувальників та реєстру застрахованих осіб відповідно до Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування». Форма Повідомлення затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 17 червня 2015 року № 413.

Звільнення майна платника податків з податкової застави

 

               ДПІ у Соборному районі м. Дніпра ГУ ДФС у Дніпропетровській області повідомляє. Відповідно до п. 93.2 ст. 93 Податкового кодексу України (далі - ПКУ) підставою для звільнення майна платника податків з-під податкової застави та її виключення з відповідних державних реєстрів є відповідний документ, що засвідчує закінчення будь-якої з подій, визначених підпунктами 93.1.1 - 93.1.5 п. 93.1 ст. 93 ПКУ.

            Так, згідно з п. 93.1 ст. 93 ПКУ майно платника податків звільняється з податкової застави з дня:

            - отримання контролюючим органом підтвердження повного погашення суми податкового боргу в установленому законодавством порядку;

            - визнання податкового боргу безнадійним;

            - набрання законної сили відповідним рішенням суду про припинення податкової застави у межах процедур, визначених законодавством з питань банкрутства;

            - отримання платником податків рішення відповідного органу про скасування раніше прийнятих рішень щодо нарахування суми грошового зобов’язання або його частини (пені та штрафних санкцій) внаслідок проведення процедури адміністративного або судового оскарження.

 

Фактична перевірка здійснюється без попередження платника податків

 

               ДПІ у Соборному районі м. Дніпра ГУ ДФС у Дніпропетровській області повідомляє. Порядок проведення фактичної перевірки визначено ст. 80 Податкового кодексу України.
Така перевірка може проводитися на підставі рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, оформленого наказом, копія якого вручається платнику податків або його уповноваженому представнику, або особам, які фактично проводять розрахункові операції, під розписку до початку проведення такої перевірки, та за наявності хоча б однієї з таких підстав:

              у разі коли за результатами перевірок інших платників податків виявлено факти, які свідчать про можливі порушення платником податків законодавства щодо виробництва та обігу підакцизних товарів, здійснення платником податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності патентів, ліцензій та інших документів, контроль за наявністю яких покладено на контролюючі органи, та виникає необхідність перевірки таких фактів;

               у разі наявності та/або отримання в установленому законодавством порядку інформації від державних органів або органів місцевого самоврядування, яка свідчить про можливі порушення платником податків законодавства, контроль за яким покладено на контролюючі органи, зокрема, щодо здійснення платниками податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності патентів, ліцензій, та інших документів, контроль за наявністю яких покладено на контролюючі органи, виробництва та обігу підакцизних товарів;

              письмового звернення покупця (споживача), оформленого відповідно до закону, про порушення платником податків установленого порядку проведення розрахункових операцій, касових операцій, патентування або ліцензування;

             неподання суб’єктом господарювання в установлений законом строк обов’язкової звітності про використання реєстраторів розрахункових операцій, розрахункових книжок та книг обліку розрахункових операцій, подання їх із нульовими показниками;

             у разі наявності та/або отримання в установленому законодавством порядку інформації про порушення вимог законодавства в частині виробництва, обліку, зберігання та транспортування спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів та цільового використання спирту платниками податків, обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками, а також здійснення функцій, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, пального;

            у разі виявлення за результатами попередньої перевірки порушення законодавства з питань, визначених у п.п. 75.1.3 п. 75.1 ст. 75 Податкового кодексу України;

            у разі наявності та/або отримання в установленому законодавством порядку інформації про використання праці найманих осіб без належного оформлення трудових відносин та виплати роботодавцями доходів у вигляді заробітної плати без сплати податків до бюджету, а також здійснення фізичною особою підприємницької діяльності без державної реєстрації.

            Відповідно до п. 82.3 ст. 82 ПКУ тривалість перевірок, визначених ст. 80 ПКУ, не повинна перевищувати 10 діб. Продовження строку таких перевірок здійснюється за рішенням керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу не більш як на 5 діб.
Підставами для подовження строку перевірки є:

     заява суб’єкта господарювання (у разі необхідності подання ним документів, які стосуються питань перевірки) (п.п. 82.3.1 п. 82.3 ст. 82 ПКУ);

     змінний режим роботи або підсумований облік робочого часу суб’єкта господарювання та/або його господарських об’єктів (п.п. 82.3.2 п. 82.3 ст. 82 ПКУ).

 

Неповнолітня дитина отримує подарунок (спадщину) – батьки подають декларацію

 

               ДПІ у Соборному районі м. Дніпра ГУ ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що відповідно до п. 174.6 ст. 174 Податкового кодексу України об’єкти дарування, зазначені в п. 174.1 ст. 174 ПКУ, подаровані платнику податку іншою фізичною особою, оподатковуються згідно з правилами, встановленими розд. IV ПКУ для оподаткування спадщини.

            За нульовою ставкою податку на доходи фізичних осіб оподатковуються об’єкти спадщини (дарування), що успадковуються членами сім’ї спадкодавця першого та другого ступенів споріднення (п.п. «а» п.п. 174.2.1 п. 174.2 ст. 174 ПКУ). Відповідно до п.п. 14.1.263 Податкового кодексу України членами сім’ї фізичної особи першого ступеня споріднення для цілей розд. IV ПКУ вважаються її батьки, її чоловік або дружина, діти такої фізичної особи, у тому числі усиновлені., а членами сім’ї фізичної особи другого ступеня споріднення для цілей розд. IV ПКУ вважаються її рідні брати та сестри, її баба та дід з боку матері і з боку батька, онуки.

            Згідно з п. 174.3 ст. 174 ПКУ особами, відповідальними за сплату (перерахування) податку до бюджету, є спадкоємці, які отримали спадщину. Дохід у вигляді вартості успадкованого майна (кошти, майно, майнові чи немайнові права) у межах, що підлягає оподаткуванню, і зазначається в річній податковій декларації, крім спадкоємців-нерезидентів, які зобов’язані сплатити податок до нотаріального оформлення об’єктів спадщини або в сільських населених пунктах - до оформлення уповноваженою на це посадовою особою відповідного органу місцевого самоврядування за місцем відкриття спадщини, та спадкоємців, які отримали у спадщину об’єкти, що оподатковуються за нульовою ставкою податку на доходи фізичних осіб, а також іншими спадкоємцями - резидентами, які сплатили податок до нотаріального оформлення об’єктів спадщини або в сільських населених пунктах - до оформлення уповноваженою на це посадовою особою відповідного органу місцевого самоврядування за місцем відкриття спадщини. Згідно з п. 179.6 ст. 179 ПКУ обов’язок щодо заповнення та подання податкової декларації від імені платника податку покладається на опікуна або піклувальника - щодо доходів, отриманих малолітньою/неповнолітньою особою.

            Відповідно до п. 99.2 ст. 99 ПКУ грошові зобов’язання малолітніх/неповнолітніх осіб виконуються їх батьками (усиновителями), опікунами (піклувальниками) до набуття малолітніми/неповнолітніми особами цивільної дієздатності в повному обсязі.
Батьки (усиновителі) малолітніх/неповнолітніх і малолітні/неповнолітні у разі невиконання грошових зобов’язань малолітніх/неповнолітніх несуть солідарну майнову відповідальність за погашення грошових зобов’язань та/або податкового боргу.

            Враховуючи вищевикладене, батьки (усиновителі) та опікуни (піклувальники) у разі отримання малолітньою/неповнолітньою дитиною подарунку (спадщини) від особи не першого/другого ступеня споріднення, повинні подати податкову декларацію від імені малолітньої/неповнолітньої дитини та сплатити податок на доходи фізичних осіб, відповідно до п.п. 174.2.2 п. 174.2 ст. 174 ПКУ.

 

Споживачі мають можливість перевірити касовий чек в електронному кабінеті

 

            ДПІ у Соборному районі м. Дніпра ГУ ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що у відкритій частині сервісу «Електронний кабінет», доступ до якої здійснюється у режимі реального часу (24/7/365) без ідентифікації особи за посиланням cabinet.sfs.gov.ua/cashregs/check, через новий електронний сервіс споживачі мають можливість перевірити касовий чек, а саме: встановлення достовірності даних чеку та факту передачі до ДФС. Це є запорукою захисту прав громадян як споживачів, а також запобіжником зловживань під час здійснення розрахункових операцій.

            Споживачі у разі відсутності або невідповідності реквізитів чеків на сервері ДФС наявному розрахунковому документу можуть направляти до ДФС письмові звернення із цих питань з додаванням копій отриманих розрахункових документів для організації та проведення відповідних контрольно-перевірочних заходів.

            Також, у разі отримання користувачами фіскального чеку, який викликає сумніви, вони теж можуть надіслати до ДФС електронний лист із прикріпленим фото чеку.

            Пошук електронного чеку здійснюється за його фіскальним номером та датою. Для пошуку та перегляду фіскального касового чеку необхідно ввести: фіскальний номер РРО дату та час видачі чеку (для традиційних РРО).