Сьогодні 17-10-2019
Соборна районна у місті Дніпрі рада Офіційний портал

Офіційне працевлаштування

 

               Соборне управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області повідомляє. Після офіційного укладення трудового договору відповідно до вимог Кодекса законів про працю України від 10 грудня 1971 року № 322-VIII із змінами та доповненнями найманий працівник має право:

- на гарантований розмір заробітної плати, у тому числі на доплати, надбавки й заохочувальні виплати;

- на відпустку (основну, додаткову та без збереження заробітної плати, відпустку у зв’язку з вагітністю та пологами);

- на скорочений робочий час, на вихідні і святкові дні;

-  на оплату лікарняного, на достроковий вихід на пенсію через шкідливі умови праці;

- на допомогу у зв’язку з безробіттям;

- на соціальне страхування від нещасних випадків на виробництві й професійних захворювань;

- на зарахування стажу роботи.

            Офіційне укладення трудового договору захищає найманого працівника у разі, якщо роботодавець затримує виплату заробітної плати, відмовляється оплатити виконану роботу, не додержується інших своїх зобов’язань. У таких випадках трудові спори між найманим працівником і роботодавцем розглядаються у судовому порядку.

            Слід звернути увагу на те, що перш ніж погодитись на пропозицію одержувати заробітну плату «у конверті», громадянам варто замислитися над перевагами офіційного працевлаштування та наслідками нелегальної праці. Адже, соціальний захист сьогодні та пенсійне забезпечення у майбутньому залежить, насамперед, від свідомої громадської позиції самих працюючих.

Cистема E-Receipt: реєстратор розрахункових операцій у смартфоні

               Соборне управління Головного управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що проходить тестування нового сервісу – систему E-Receipt, в основу розробки якої покладено принцип обов’язкової он-лайн реєстрації чеків на сервері ДФС. Функціонал системи передбачає можливість використання суб’єктами господарювання у якості пристроїв, що здійснюють реєстрацію розрахункових операцій, смартфони, планшети, персональні комп’ютери.

            Сервіс знаходиться у відкритій частині «Електронного кабінету», доступ до якого здійснюється в режимі реального часу (24/7/365) без ідентифікації особи за посиланням: cabinet.sfs.gov.ua/cashregs/check.  Під час тестування суб’єкти господарювання через приватну частину Електронного кабінету в режимі он-лайн можуть зареєструвати тестові каси, використовуючи безкоштовне клієнтське програмне забезпечення, здійснити її он-лайн фіскалізацію, сформувати та фіскалізувати електронний чек, додавши штрих-код товару, та передати чек покупцеві у вигляді QR-коду, що містить всю інформацію про здійснену розрахункову операцію.

            Крім того, сервіс дозволяє покупцеві товарів (послуг) здійснювати пошук та перегляд фіскального касового чеку, що формується як традиційними реєстраторами розрахункових операцій, так і електронного фіскального чеку, створеного новітніми РРО. Завдяки електронному сервісу «Пошук фіскального чека» платники мають змогу оперативно отримати інформацію про здійснені розрахункові операції у будь-якій торгівельній точці будь-якого населеного пункту країни.

Перевірка чеку через електронний сервіс, встановлення достовірності його даних та факту передачі до ДФС, є запорукою захисту прав громадян як споживачів, а також запобіжником зловживань під час здійснення розрахункових операцій.

            Пошук електронного чеку здійснюється за його фіскальним номером та датою. Просимо споживачів у разі відсутності або невідповідності реквізитів чеків на сервері ДФС направляти до фіскальної служби письмові звернення із цих питань з додаванням копій отриманих розрахункових документів для організації та проведення відповідних контрольно-перевірочних заходів (електронна адреса - Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.).

Податкова соціальна пільга – час перерахунку

 

            Соборне управління Головного управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що порядок проведення перерахунку податку, перерахунок та обмеження податкової соціальної пільги визначено п.169.4 ст.169 Податкового кодексу України (далі – Кодексу).

            Згідно із п.п.169.4.2 п.169.4 ст.169 Кодексу роботодавець платника податку зобов'язаний здійснити, у тому числі за місцем застосування податкової соціальної пільги, з урахуванням положень абзацу другого п.167.1 ст.167 Кодексу, перерахунок суми доходів, нарахованих такому платнику податку у вигляді заробітної плати, а також суми наданої податкової соціальної пільги:

-за наслідками кожного звітного податкового року під час нарахування заробітної плати за останній місяць звітного року;

-під час проведення розрахунку за останній місяць застосування податкової соціальної пільги у разі зміни місця її застосування за самостійним рішенням платника податку або у випадках, визначених п.п.169.2.3 п.169.2 ст.169 Кодексу;

-під час проведення остаточного розрахунку з платником податку, який припиняє трудові відносини з таким роботодавцем.

            Роботодавець та/або податковий агент має право здійснювати перерахунок сум нарахованих доходів, утриманого податку за будь-який період та у будь-яких випадках для визначення правильності оподаткування, незалежно від того, чи має платник податку право на застосування податкової соціальної пільги (п.п. 169.4.3 п. 169.4 ст. 169 Кодексу).

            Відповідно до п.п.169.4.4 п.169.4 ст.169 Кодексу якщо внаслідок здійсненого перерахунку виникає недоплата утриманого податку, то сума такої недоплати стягується роботодавцем за рахунок суми будь-якого оподатковуваного доходу (після його оподаткування) за відповідний місяць, а в разі недостатності суми такого доходу - за рахунок оподатковуваних доходів наступних місяців, до повного погашення суми такої недоплати.

            При цьому якщо внаслідок проведення остаточного розрахунку з платником податку, який припиняє трудові відносини з роботодавцем, виникає сума недоплати, що перевищує суму оподатковуваного доходу платника податку за останній звітний період, то непогашена частина такої недоплати включається до складу податкового зобов'язання платника податку за наслідками звітного податкового року та сплачується самим платником.

            Результати проведеного перерахунку сум доходів, нарахованих (виплачених) платнику податку, податковий агент відображає в податковому розрахунку за формою №1ДФ, форму та порядок заповнення якого затверджено наказом Мінфіну від 13.01.2015 №4, в тому звітному періоді, в якому проведено такий перерахунок.

Особливості складання податкових накладних за щоденними підсумками операцій

               Соборне управління Головного управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що пунктом 201.4 ст. 201 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) передбачено, що податкова накладна може бути складена за щоденними підсумками операцій (якщо податкова накладна не була складена на ці операції).

            У верхній лівій частині податкової накладної, яка складається за щоденними підсумками операцій, робиться відповідна помітка «X» та зазначається тип причини «11», у рядку «Особа (платник податку) – покупець» зазначається «Неплатник», а у рядку «Індивідуальний податковий номер покупця» відображається умовний Індивідуальний податковий номер «100000000000», рядок «Податковий номер платника податку або серія (за наявності) та номер паспорта» не заповнюється.

Фіскальний звітний чек (Z-звіт) містить підсумки розрахункових операцій за реалізовані товари (надані послуги) за кожним запрограмованим кодом товару (послуги) із зазначенням його найменування, реалізованої кількості.

            Тому платник податку згруповує в податковій накладній в графі «Опис (номенклатура) товарів/послуг продавця» товари/послуги за групами, що відповідають певному коду товару згідно з УКТ ЗЕД/коду послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, та графи 4, 5, 6 та 7 не заповнює.

            Для операцій, що оподатковуються або звільнені від оподаткування, складаються окремі податкові накладні, тобто при одночасному постачанні одному отримувачу (покупцю) як оподатковуваних товарів/послуг, так і таких, що звільнені від оподаткування, постачальник (продавець) складає окремі податкові накладні. У податковій накладній, складеній на операції з постачання товарів/послуг, які звільняються від оподаткування ПДВ, у графі «Складена на операції, звільнені від оподаткування» верхньої лівої частини робиться помітка «Без ПДВ».

            При складанні податкової накладної для операцій, що оподатковуються ПДВ, у графі 10 відображається загальний обсяг постачання (база оподаткування) товарів/послуг без урахування ПДВ, а у графі 11 – сума ПДВ.

            До розділу А податкової накладної (рядки I – X) вносяться узагальнюючі дані за операціями, на які складається така податкова накладна, а саме:

-         у рядку I зазначається загальна сума коштів, що підлягають сплаті з урахуванням ПДВ;

-         у рядках II – IV зазначаються суми ПДВ, нараховані виходячи з обсягів постачання, зазначених у рядках V та VI;

-         у рядках V – IX зазначаються загальні обсяги постачання товарів/послуг в розрізі кодів ставок, зазначених у графі 8 нижньої табличної частини податкової накладної.

            У разі складання податкової накладної на операції з постачання товарів/послуг, які звільняються від оподаткування ПДВ, рядки II – VIII не заповнюються.

Особливості заповнення податкової накладної: операції звільнені від ПДВ

               Соборне управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує, що Державною фіскальною службою України у розділі «Повідомлення та нагадування» повідомлено про особливості заповнення поля податкової накладної "Складена на операції, звільнені від оподаткування". У верхній лівій частині податкової накладної / розрахунку коригування у полі "Складена на операції, звільнені від оподаткування" проставляється позначка "Без ПДВ". У разі заповнення цього поля у графі 8 розділу Б табличної частини податкової накладної вказується код ставки "903" та в обов’язковому порядку заповнюється графа 9 "Код пільги".

            У розрахунках коригування, складених до податкових накладних, у яких було заповнено поле "Складена на операції, звільнені від оподаткування", це поле також має бути заповнене . У разі заповнення цього поля у графі 11 розділу Б розрахунку коригування вказується код ставки "903" та в обов’язковому порядку заповнюється графа 12 "Код пільги".

            Нагадаємо, що наказом Міністерства фінансів України від 17.09.2018 № 763 "Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 31 грудня 2015 року № 1307", який зареєстровано у Міністерстві юстиції України 12 жовтня 2018 року за № 1157/32609 (далі – наказ № 763), внесено зміни до форми податкової накладної та порядку її заповнення. Та з 01 грудня 2018 року реєстрація податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) здійснюється за формою, затвердженою наказом № 763, незалежно від дати складання таких податкових накладних та розрахунків коригування.

 

Кущовий семінар для платників правого берегу м. Дніпра

           

            Соборне управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує, що 18 грудня 2018 року спільно із представниками Соборного управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області, Шевченківського управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області та Правобережного управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області правого берега м. Дніпра проведено кущовий семінар із залученням фахівців ГУ ДФС у Дніпропетровській області, на тему: «Новації податкового законодавства. Актуальні питання адміністрування податку на додану вартість та реєстрації податкових накладних. Місцеві податки та збори. Податок на доходи фізичних осіб. Єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування. Про початок кампанії декларування та право платників на податкову знижку. Легалізація зайнятості населення.»

            Під час заходу були розглянуті актуальні питання стосовно адміністрування ПДВ, транспортного податку, земельного податку, податку на доходи фізичних осіб тощо. У ході семінару податківці ознайомили присутніх з новаціями  законодавства. Фахівці фіскальної служби приділили окрему увагу помилкам, які часто допускаються платниками при складанні та наданні звітності, надали практичні поради стосовно заповнення документів. Також доповідачі акцентували та нагадали про право платників на отримання податкової знижки та про початок кампанії декларування.

            Наприкінці заходу платники отримали друковану продукцію з вищевказаної тематики.