Сьогодні 23-05-2019
Соборна районна у місті Дніпрі рада Офіційний портал

 

            Соборне управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що  платниками рентної плати є загальні користувачі радіочастотного ресурсу України, визначені законодавством про радіочастотний ресурс, яким надано право користуватися радіочастотним ресурсом України в межах виділеної частини смуг радіочастот загального користування на підставі ліцензії на користування радіочастотним ресурсом України, ліцензії на мовлення та дозволу на експлуатацію радіоелектронного засобу та випромінювального пристрою, дозволу на експлуатацію радіоелектронного засобу та випромінювального пристрою, отриманого на підставі договору з власником ліцензії на мовлення, дозволу на експлуатацію радіоелектронного засобу та випромінювального пристрою.

            Ставки рентної плати встановлено окремо для кожного виду користування радіочастотним ресурсом України у гривнях до одиниці виміру залежно від діапазону радіочастот та виду радіозв’язку (п. 254.4 Кодексу).

            При цьому слід зазначити, що п. 4 розділу ХІХ «Прикінцеві положення» Кодексу встановлено, що Кабінет Міністрів України має щороку до 1 червня у разі необхідності вносити до Верховної Ради України проект закону про внесення змін до Податкового кодексу України щодо ставок оподаткування, визначених в абсолютних значеннях, з урахуванням індексів цін виробників промислової продукції з Рентної плати.

            Однак, відповідні зміни до Кодексу на 2019 рік не внесено, тому ставки  Рентної плати залишаються на рівні 2018 року. Порядок обчислення та сплати Рентної плати у 2019 році не змінився.

            Податкові декларації Рентної плати з розрахунками, подаються платниками контролюючим органам до закінчення визначеного розділом ІІ Кодексу граничного строку подання податкових декларацій за податковий (звітний) період, що дорівнює місяцю (протягом 20 календарних днів) за місцем податкової реєстрації, а сплата податкових зобов’язань проводиться до бюджету протягом 10 календарних днів після закінчення граничного строку подання такої податкової декларації.

До декларації з податку на нерухомість внесено зміни

 

               Соборне управління Головного управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що з 18.01.2019 р. набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 15.11.2018 № 897 "Про внесення змін до форми Податкової декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки", яким оновлено форму податкової декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, затвердженої наказом МФУ від 10.04.2015 № 408.

            Оновлена форма Декларації містить два окремих додатки для розрахунку податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, а саме:

            - у частині об'єктів житлової нерухомості (додаток 1);

            - у частині об'єктів нежитлової нерухомості (додаток 2).

            Нагадаємо, що платники податку - юридичні особи самостійно обчислюють суму податку станом на 1 січня звітного року і до 20 лютого цього ж року подають декларацію з розбивкою річної суми рівними частками поквартально.

            Платник податку на нерухоме майно подає податкові декларації до фіскальних органів за місцезнаходженням об'єкта(ів) оподаткування, в яких перебуває на обліку платником такого податку (за основним та/або неосновним місцем обліку).

            У разі створення об'єднаної територіальної громади, до якої входять територіальні громади адміністративно-територіальних одиниць, розташованих у різних районах, Податкова декларація надається до відповідного контролюючого органу за місцезнаходженням адміністративного центру об'єднаної територіальної громади.

 

Виправлення помилки у звіті страхувальника щодо сум нарахованого єдиного внеску

 

            Соборне управління Головного управління ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу платників, що Державною фіскальною службою України у розділі «Повідомлення та нагадування» повідомлено про подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.

            Згідно з п.1 розділу V Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування від 14.04.2015 № 435 (далі – Порядок № 435), у разі виявлення помилки у Звіті щодо сум нарахованого єдиного внеску (далі – Звіт) до закінчення терміну подання цього Звіту страхувальник повторно формує та подає Звіт у повному обсязі до контролюючого органу за місцем обліку.

            Одночасно нагадаємо, відповідно до п. 1 розділу І Порядку № 435, cтрахувальники – платники єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – ЄВ), зазначені в п. 1 частини першої ст. 4 (роботодавці) Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (далі – Закон № 2464), на яких покладено обов’язки нараховувати, обчислювати та сплачувати ЄВ, а також платники ЄВ, які зазначені, зокрема, в п.п. 4, 5 частини першої ст. 4 Закону № 2464 (ФОП та особи, які провадять незалежну професійну діяльність).

            Пунктом 1 розділу ІІІ Порядку № 435 встановлено, що:

- роботодавці зобов’язані формувати та подавати до контролюючих органів Звіт протягом 20 календарних днів, що настають за останнім днем звітного періоду;

- ФОП, в тому числі ФОП – платники ЄП, формують та подають до контролюючих органів Звіт самі за себе один раз на рік до 10 лютого року, що настає за звітним періодом;

- особи, які провадять незалежну професійну діяльність, формують та подають до контролюючих органів Звіт самі за себе один раз на рік до 01 травня року, що настає за звітним періодом.

 

Повернення платникам помилково сплачених грошових зобов'язань

 

               Соборне управління Головного управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що відповідно до п. 5 Порядку взаємодії територіальних органів ДФС України, місцевих фінансових органів та територіальних органів Державної казначейської служби України у процесі повернення платникам податків помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов’язань та пені, повернення таких грошових зобов’язань у випадках, передбачених законодавством, здійснюється виключно на підставі заяви платника податку, яка може бути подана до територіального органу ДФС за місцем адміністрування (обліку) протягом 1095 днів від дня її виникнення.

            Пунктом 43.4 ст. 43 Податкового кодексу України (далі - ПКУ) передбачено, що платник податків подає заяву про повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов’язань та пені у довільній формі, в якій зазначає напрям перерахування коштів.

            При цьому відповідно до п. 42 прим. 1. 2 ст. 42 прим. 1 ПКУ Електронний кабінет забезпечує можливість реалізації платниками податків прав та обов’язків, визначених ПКУ та нормативно-правовими актами, що прийняті на підставі та на виконання ПКУ, законами з питань митної справи, в тому числі шляхом, зокрема управління сумами помилково та/або надміру сплачених грошових зобов’язань та пені відповідно до положень ПКУ.

            Меню «Листування з ДФС» приватної частини Електронного кабінету дозволяє надіслати лист (запит тощо) до відповідного органу ДФС. Робота у приватній частині Електронного кабінету здійснюється з використанням електронного цифрового підпису, отриманого у будь-якому Акредитованому центрі сертифікації ключів.

            Вхід до Електронного кабінету здійснюється за адресою: http://cabinet.sfs.gov.ua, а також через офіційний веб-портал ДФС. На протязі одного робочого дня після надсилання листа до органу ДФС автора електронного листа буде повідомлено про вхідний реєстраційний номер та дату реєстрації запиту в органі ДФС, до якого даний запит направлено. Інформацію щодо отримання та реєстрації листів в органі ДФС користувач може переглянути у вкладці «Вхідні документи» меню «Вхідні / вихідні документи».

 

Переваги подання податкової звітності в електронному вигляді

 

               Соборне управління Головного управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує платникам податків про переваги подання звітність до фіскальної служби засобами e-mail. Звітування в електронному вигляді має ряд незаперечних переваг:

- по-перше, це економить час платників податків, адже відпадає необхідність відвідувати податкову інспекцію та витрачати час на подання звітності.  Її достатньо сформувати в електронному вигляді за допомогою спеціальних програм і передати через мережу Інтернет до податкового органу;

- по-друге, зникає потреба слідкувати за оновленням бланків звітності та придбавати їх, так як програма оперативно оновлює формати подання документів в електронному вигляді по телекомунікаційним каналам зв'язку (у разі зміни форм податкових декларацій, інших документів, які є підставою для нарахування і сплати податків, або при введенні нових форм декларацій, платник податків автоматично отримує можливість оновлення версій форматів);

- всі звіти автоматично перевіряються на наявність арифметичних помилок та описок;

- платник податків отримує підтвердження доставки звітності (фіскальна служба надсилає квитанцію про отримання податкової декларації каналами телекомунікаційного зв'язку);

- суб'єкти господарювання отримують можливість провести звірки по платежах та відслідковувати наявність податкового боргу.

            Для подання звітів в електронному вигляді необхідно:

-  отримати ключ електронного цифрового підпису в одному з  Акредитованих Центрів сертифікації ключів;

-  зареєструватися в Електронному кабінеті платника податків, який розміщено на сайті ДФС України та доступний за посиланням  https://cabinet.sfs.gov.ua, за допомогою отриманого електронного ключа, як користувач Електронного кабінету;

- подати заяву до Договору про визнання електронного документообігу (після отримання квитанції про приєднання до електронного документообігу можна звітувати до контролюючого органу в електронному вигляді).

 

Деклараційна кампанія 2019

 

               Соборне управління Головного управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що з початку року триває кампанія декларування громадянами доходів, одержаних протягом 2018 року. Щодо строків сплати податкових зобов'язань, зазначених у податковій декларації за звітний (податковий) 2018 рік для:

- фізичних осіб – підприємців (крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування) – не пізніше 21 лютого 2019 року;

- фізичних осіб, стосовно яких проведено державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичної особи (крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування), – протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку подання декларації;

- громадян та осіб, які здійснюють незалежну професійну діяльність – не пізніше 31 липня 2019 року.

            Порядок сплати податкових зобов'язань. Платник податку – фізична особа, який зобов’язаний подати декларацію, визначити та сплатити свої податкові зобов’язання, сплачує по кодам платежу:

«11010500» – «податок на доходи фізичних осіб, що сплачується фізичними особами за результатами річного декларування»;

«11011001» – «військовий збір, що сплачується за результатами декларування».

            Платники податку – фізичні особи, які відповідно до розділу IV Кодексу зобов’язані сплатити податок, але звільнені від подання декларації (при нотаріальному посвідченні договорів та/або при видачі свідоцтв про право на спадщину тощо) сплачують по коду платежу:

«11010501» – «податок на доходи фізичних осіб, що сплачується фізичними особами, які не підлягають обов’язковому декларуванню»;

«11011000» – «військовий збір».

Спадщина підлягає декларуванню

 

               Соборне управління Головного управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що згідно з п.п.164.2.10 п.164.2 ст.164  Податкового кодексу України  до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включається дохід у вигляді вартості успадкованого чи отриманого у дарунок майна у межах, що оподатковується податком на доходи фізичних осіб.

            Фізичні особи - резиденти, які отримують спадщину (дарунок) від фізичної особи - резидента, які не відносяться до членів сім’ї першого та другого ступенів споріднення, сплачують податок на доходи фізичних осіб за ставкою 5% від вартості будь-якої спадщини (дарунку) (п.п.174.2.2 п. 174.2 ст. 174 ПКУ).

            Відповідно до п.п.174.2.1 п. 174.2 ст. 174 ПКУ  за нульовою ставкою податку на доходи фізичних осіб оподатковуються об’єкти спадщини (дарування), що успадковуються членами сім’ї спадкодавця першого та другого ступенів споріднення. 

            До членів сім’ї фізичної особи першого ступеня споріднення для цілей розд. IV ПКУ відносяться її батьки, її чоловік або дружина, діти такої фізичної особи, у тому числі усиновлені, відповідно до п.п.14.1.263 ст. 14 ПКУ.

            Членами сім’ї фізичної особи другого ступеня споріднення для цілей розд. IV ПКУ вважаються її рідні брати та сестри, її баба та дід з боку матері і з боку батька, онуки.

            При цьому, обов’язок платника податку щодо подання податкової декларації вважається виконаним і податкова декларація не подається, якщо  платник податку отримував доходи у вигляді об’єктів спадщини, які оподатковуються за нульовою ставкою податку та/або з яких сплачено податок.

            Тобто, при отриманні доходів  у вигляді вартості успадкованого чи отриманого у дарунок майна у межах, що оподатковується податком на доходи фізичних осіб виникає обов’язок щодо подання податкової декларації до 1 травня 2019 року.