Сьогодні 18-10-2019
Соборна районна у місті Дніпрі рада Офіційний портал

 

 

               Соборне управлінні Головного управління ДФС у Дніпропетровській області  нагадує, що відповідно до п. 200 прим. 1.2 ст. 200 прим. 1 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) платникам податку автоматично відкриваються рахунки в системі електронного адміністрування податку на додану вартість.

             Пунктом 6 Порядку електронного адміністрування податку на додану вартість від 16.10.2014 № 569 передбачено, що казначейство відповідно до вимог ст. 69 ПКУ надсилає ДФС повідомлення про відкриття електронного рахунка в день його відкриття. Після надходження такого повідомлення ДФС інформує платника податку про реквізити його електронного рахунка.

     У платіжних дорученнях у разі перерахування коштів з власного поточного рахунка на електронний рахунок у системі електронного адміністрування податку на додану вартість необхідно заповнити наступні реквізити отримувача:

     - у полі «Отримувач» – назву платника;

     - у полі «Код» – податковий номер платника податку, за яким ведеться облік у контролюючих органах;

     - у полі «Банк отримувача» – «Казначейство України»;

     - у полі «Код банку» – «899998»;

       - у полі «№ рахунка» – номер рахунка, вказаний в електронному повідомленні або отриманий в Центрі обслуговування платників за основним місцем обліку.

     Поле «Призначення платежу» такого платіжного доручення необхідно заповнювати згідно з вимогами щодо заповнення реквізитів розрахункових документів, викладених у додатку 7 до Інструкції про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті, від 21 січня 2004 року № 22 (далі – Постанова № 22).

     Відповідно до п. 3.7 Постанови № 22 реквізит «Призначення платежу» платіжного доручення заповнюється платником так, щоб надавати повну інформацію про платіж та документи, на підставі яких здійснюється перерахування коштів отримувачу.

     У разі перерахування коштів з власного поточного рахунка на електронний рахунок у системі електронного адміністрування податку на додану вартість у полі № 4 друкується роз’яснювальна інформація про призначення платежу в довільній формі.

 

Офіційне працевлаштування

 

               Легалізація трудових відносин та заробітної плати – є одним з ключових напрямків роботи фіскальної служби. Адже нелегальна заробітна плата послаблює соціальний захист працівників, зменшує надходження до місцевих бюджетів та державних соціальних фондів. Наслідком «тіньової» зайнятості є також погіршення бізнес - середовища та інвестиційного клімату через формування недобросовісної конкуренції.

            Соборне управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу на негативні наслідки нелегальної праці й для найманих працівників. Зокрема, це відсутність соціальних гарантій, передбачених для працівника, – права на відпустку, страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань, права на оплату листків непрацездатності (у тому числі на час вагітності та пологів). Громадяни також втрачають право на пенсійне забезпечення та можливість отримання державної допомоги у разі втрати роботи. Неофіційно працевлаштована особа позбавлена законодавчого захисту та повністю залежить від роботодавця та його дій по відношенню до працівників.

            Роботодавці, використовуючи не задекларовану працю, грубо порушують трудове законодавство. Ухилення від сплати податків шляхом використання нелегальної найманої праці, підлягає фінансовій, адміністративній та  кримінальній відповідальності. Штраф за фактичний допуск працівника до роботи без оформлення трудового договору складає 30 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення за кожного працівника, щодо якого скоєно порушення (частина 2 статті 265  Кодексу законів про працю України).

            Соборне управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області вкотре наголошує про неухильне дотримання роботодавцями законодавства про працю, недопустимість оплати праці «у конвертах», використання праці неоформлених найманих працівників.

Розрахунок ПДФО при отриманні земельної ділянки у спадщину

 

            Соборне управління Головного управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що об’єкти дарування,  подаровані платнику податку іншою фізичною особою, оподатковуються згідно з правилами, встановленими розд. ІV Податкового кодексу України (далі ПКУ) для оподаткування спадщини.

            Підпунктом 174.2.2 ст. 174 ПКУ встановлено, що вартість будь-якого об’єкта спадщини, що успадковується спадкоємцями, які не зазначені у п.п. 174.2.1  ст. 174 ПКУ,  оподатковується за ставкою 5 відс. (п.167.2 ст.167).

            Фізична особа - резидент, яка отримує подарунок (спадщину) від фізичної особи - резидента, але не відноситься до членів сім’ї першого та другого ступеня споріднення, сплачує податок на доходи фізичних осіб за ставкою 5 відс. від вартості будь-якого подарунку.

            Правові засади проведення оцінки земель в Україні визначено Законом України від 11 грудня 2003 року № 1378-IV «Про оцінку земель» (далі – Закон № 1378).

            Відповідно до ст. 5 та ст. 13 Закону № 1378 грошова оцінка земельних ділянок залежно від призначення та порядку проведення може бути нормативною і експертною.

            Нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується для визначення розміру земельного податку, державного мита при міні, спадкуванні (крім випадків спадкування спадкоємцями першої та другої черги за законом (як випадків спадкування ними за законом, так і випадків спадкування ними за заповітом) і за правом представлення, а також випадків спадкування власності, вартість якої оподатковується за нульовою ставкою) та даруванні земельних ділянок згідно із законом, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, вартості земельних ділянок площею понад 50 гектарів для розміщення відкритих спортивних і фізкультурно-оздоровчих споруд, а також при розробці показників та механізмів економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель.

            Експертна грошова оцінка земельних ділянок та прав на них проводиться з метою визначення вартості об’єкта оцінки.

            Експертна грошова оцінка земельних ділянок використовується при здійсненні цивільно-правових угод щодо земельних ділянок та прав на них, крім випадків, визначених Законом № 1378, а також іншими законами.

            З  урахуванням норм  ст. 5 та ст. 13 Закону України  від 11.12.2003 № 1378 «Про оцінку земель» з метою оподаткування податком на доходи фізичних осіб вартості земельної ділянки як об’єкта подарунку (спадщини) застосовується оціночна вартість, яка визначається за допомогою експертної грошової оцінки земельної ділянки.

 

Коли підприємець має право на податкову знижку

 

               Соборне управління Головного управління ДФС у Дніпропетровській області повідомляє підприємців, в яких випадках вони мають право скористатися податковою знижкою.

            Порядок застосування податкової знижки передбачений ст.166  Податкового кодексу України (далі ПКУ).

            Відповідно до п.п.166.4.2 ст.166  ПКУ загальна  сума податкової знижки, нарахована  платнику податку у звітному році, не може перевищувати  суми річного загального оподатковуваного доходу платника  податку, нарахованого  як заробітна плата.

            Заробітна плата – це основна та додаткова заробітна плата, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, які виплачуються  (надаються) платнику у зв’язку  з відносинами трудового  найму.

            Фізична  особа – підприємець, яка є найманою особою,  може скористатися правом  на податкову знижку, виключно до доходів, одержаних протягом  року у вигляді заробітної плати. Щодо доходів від підприємницької діяльності право на податкову знижку не застосовується.

 

Соборне управління про податкову знижку

 

               У межах проведення роз’яснювальної роботи з платниками податків фахівці Соборного управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області, а саме головний державний ревізор-інспектор відділу адміністрування податків і зборів з фізичних осіб Соборного управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області Тетяна Волкова нагадала про нюанси отримання податкової знижки за навчання, зокрема звернула увагу на правильність укладання договору про отримання освітніх послуг. Так, з метою використання права на податкову знижку у зменшення оподатковуваного доходу за наслідками звітного податкового року платник податку може включити фактично здійснені ним витрати у вигляді суми коштів, сплачених на користь вітчизняних закладів дошкільної, позашкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічного) та вищої освіти для компенсації вартості здобуття відповідної освіти такого платника податку та/або члена його сім’ї першого ступеня споріднення, підтверджені відповідними документами, зокрема, копією договору, що ідентифікує заклад освіти – надавача послуг і здобувача освіти – отримувача послуг (його законного представника) та/або юридичну чи фізичну особу, яка здійснює оплату. 

            При цьому в договорі про навчання повинно бути зазначено прізвище, ім’я та по батькові особи, яка буде безпосередньо навчатися (дитини).

            Тетяна Волкова нагадала, що підстави для нарахування податкової знижки із зазначенням конкретних сум відображаються у річній податковій декларації про майновий стан і доходи, яку громадяни мають право подати до 31 грудня 2019 року.